مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: تمامی قطارهای شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به صورت روزانه با دو روش خشک و تر در سیستم های مکانیزه مترو واش شستشو و ضد عفونی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: متروی تهران فرآیند مقابله با ویروس کرونا را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی قطارهای شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به صورت روزانه با دو روش خشک و تر در سیستم های مکانیزه مترو واش شستشو و ضد عفونی می‌شود، افزود: نظافت و ضد عفونی تمامی قطارها در ایستگاه‌های ابتدایی و انتهایی هرخط نیز به صورت خشک انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه در رابطه با ضدعفونی کردن قطارها و ایستگاه های مترو، هماهنگی لازم با شهرداری تهران انجام پذیرفته است، گفت: این کار با هوشیاری بیشتری انجام می شود و تمام تلاش خود را برای مقابله با این ویروس انجام خواهیم داد.

همچنین در تمامی ایستگاه های بهره برداری شده نیز عملیات ضد عفونی و نظافت مطابق دستور العمل وزارت بهداشت به صورت روزانه و در چند نوبت انجام می شود.

نوبخت افزود: برای مقابله با این ویروس و جلوگیری از انتشار این بیماری هماهنگی و همکاری لازم نیز با بازرسان وزارت بهداشت صورت گرفته و جای هیچ نگرانی برای شهروندان و مسافران نیست.

همچنین جلسات کارشناسی و مدیریتی مشترکی برای نحوه نظافت و مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایستگاه‌ها و قطارها با همکاری اداره‌کل پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر وزارت بهداشت و درمان، اداره کل بهداشت محیط و مدیران و کارشناسان شهر سالم شهرداری تهران، معاون حمل ونقل و ترافیک، مدیر عامل، معاونان و مدیران شرکت بهره برداری متروی تهران برگزار شد.

در پایان این جلسات نوبخت گفت: شرکت بهره برداری متروی تهران ضدعفونی تمامی اماکن و قطارهای مسافری را در رأس برنامه های اصلی خود قرار داده و در این جلسه گزارشی از عملکرد پیشگیرانه طی یک ماه گذشته ارائه داد.

نوبخت تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی دستور العمل های جدیدی از سوی وزارت بهداشت برای شرکت بهره برداری متروی تهران ابلاغ شد.

وی ادامه داد: ضدعفونی واگن‌ها، اماکن و ایستگاه‌های مترو از بهمن ماه سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا با حساسیت و دقت بیشتری روزانه انجام می شود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده مواد ضدعفونی کننده برای راهبران و مرکز فرمان تهیه شده و برای 5000 پرسنل امور ایستگاه ها مطابق پروتکل ملی که برای صیانت از پرسنل داریم مواد ضدعفونی کننده تهیه شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه تمامی آب خوری ها تا اطلاع ثانوی جمع آوری می شوند گفت: دستگاه های تهویه قطارها نیز ثابت می‌شوند و هندریل پله برقی نیز به طور مرتب ضدعفونی می شوند.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، نوبخت در پایان گفت: موضوع سلامت شهروندان و مسافران از اولویت‌های مدیریت شهری است و امیدواریم با اقدام های پیشگیرانه بتوانیم آسودگی خاطر آنان را فراهم کنیم.