روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) اعلام کرد: مراحل تدفین متوفیان کرونا منطبق با فتاوای مقام معظم رهبری و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، در پی انتشار برخی اخبار در مورد تدفین متوفیان مبتلا به بیماری کرونا ، روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) شهرداری تهران طی اطلاعیه‌ای برای تنویر افکار عموم، جزئیاتی از شرایط انجام امورات و احکام شرعی این متوفیان را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

پس از مشاهده نخستین متوفیان مبتلا به بیماری کرونا، سازمان بهشت زهرا(س) شهرداری تهران با استعلام از مراجع ذیربط سریعاً نسبت به تجهیز امکانات و منابع انسانی لازم برای خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی اقدام کرد.

بلافاصله با ارتباطات و مشاوره با دفتر مقام معظم رهبری و مراجع تقلید پس از تعیین ترتیبات شرعی لازم و رعایت کلیه موارد بهداشتی ضروری با اتکا به خداوند و خودگذشتگی و تلاش فراوان پرسنل خدوم این سازمان، نسبت به انجام این واجب کفایی اقدام کرد؛ به‌گونه‌ای که شاهد بودیم بحمدالله هیچ گونه خللی در رسیدگی به اموات مسلمین رخ نداده است و بارها جمع کثیری از مسئولان بلندپایه لشگری و کشوری از زحمات و تلاشهای رخ داده تشکر کرده‌اند.

این در حالیست که بسیاری از کشورهای پیشرفته و طراز اول جهان در حالی که هیچ یک از ملاحظات ایران اسلامی را هم ندارند در مدیریت اجساد دچار ناتوانی و بحران شدید شده‌اند.

گفتنی است آنچه امروز برای تمام مراحل تدفین متوفیان انجام می‌شود، منطبق با فتاوای مقام معظم رهبری و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و نظرات کارشناسی متخصصان بهداشتی و درمانی کشور به عنوان بالاترین مراجع تصمیم‌گیری در این زمینه بوده و خواهد بود لذا پس از این نیز شهرداری تهران یقیناً با تکریم و تعظیم کامل خانواده‌های داغدار و شئونات آنان همراه با اجرای کامل ضوابط بهداشتی و رعایت تمام امورات شرعی کمافی‌السابق با قوت تا پایان بحران به فعالیت خود ادامه خواهد داد.