جانشین فرمانده ناجا بیان کرد باید از تجارب گذشته کمک گرفته و مانند قدیم که از شبگرد، دشتبان، باغبان و میراب استفاده می شد از نگهبان محله استفاده شود

به گزارش مرور نیوز، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا در جلسه شورای تامین استان هرمزگان گفت: در سطح  کشور شاهد حضور کالاهای ضد فرهنگی هستیم که باید این موضوع بررسی شود و راهکارهای پیشگیرانه ای اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان چندین ساحل کنترل نشده دارد که باید ساماندهی شوند، افزود: خورهای رها شده و بدون کنترل می تواند زمینه ساز بروز ناامنی باشد و مشکل ساز شود.

سردار رضایی با تأکید بر اینکه مرزبانان واقعی همان مرزنشینان ما هستند، اذعان داشت: اگر مدیریت شود و لنج ها به سوی مراجع رسمی از قبیل گمرکات و اسکله ها هدایت شوند از آنجا می توان کنترل بهتری انجام داد.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: اکنون بیش از 7000 شناور داریم که هویتی ندارند و مدیریت ضعیفی در این زمینه صورت گرفته است؛ در نشست های زیادی که با کشورهای حوزه خلیج فارس داشته‌ایم هیچ کجا مثل ما شناورهای بدون هویت رها شده، ندارند که اینها نیازمند ساماندهی است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی در تسهیل امنیت اقتصادی وظیفه دارد و به وظیفه خود واقف است، گفت: باید با فراهم کردن زمینه های لازم شرایط حضور گردشگران در کشور بالاخص در استان هرمزگان که دارای ظرفیت خوبی است را فراهم کنیم تا به سمت ما بیایند که این امر خود زمینه ساز رونق اقتصادی می شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید خام فروشی و فروش سنگ معدن به صورت خام صورت پذیرد، ادامه داد: باید دولت و مسئولان دست‌ تجار را باز گذاشته و به فکر صنایع تبدیلی برای صادرات باشیم .

سردار رضایی بیان داشت: بسیاری از مرزنشینان استان هرمزگان با وجود فراهم بودن زمینه قاچاق و انجام تخلف، بسیار آرام و نجیب هستند و در چارچوب قانون عمل می کنند که این امر مایه افتخار و مباهات است.

 جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی هر جا نیاز باشد پای کار است و از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد، اظهار داشت: باید ایمنی و هزینه جرم بالا رود و مجازات ها متناسب با جرم باشد در کشور های دیگر جریمه های راهنمایی و رانندگی بسیار بالاست و اگر برای بار دوم یا سوم تکرار شود، ماشین 2 یا 3 ماه زیر آفتاب توقیف می شود.

براساس گزارش سایت پلیس، وی خاطرنشان کرد: پلیس و دستگاه قضا مقابله با سرقت را در دستور کار جدی خود قرار داده اند، باید از تجارب گذشته خود در این زمینه کمک گرفته و مانند قدیم که از شبگرد، دشتبان، باغبان و میراب استفاده می شد از نگهبان محله استفاده شود تا دغدغه مردم در گام دوم انقلاب را در این زمینه از بین ببریم.