مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در شبکه خبر در پاسخ به این پرسش که «چه دستورالعمل‌هایی برای رعایت مسائل بهداشتی به مدارس ابلاغ شده است؟»، اظهار کرد: دستورالعمل‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت سخت‌گیرانه به مدارس کشور ابلاغ شده است و سه شاخص اصلی و مهمی که مدیران مدارس و دانش‌آموزان باید رعایت کنند این است که مدارس باید در صورتی که آمار دانش‌آموزان بالاست، گروه‌بندی کنند.

وی ادامه داد: رعایت فاصله فیزیکی بین دانش‌آموزان تا 1.5 متر، اجبار استفاده از ماسک برای دانش‌‌آموزان و معلمان، کوتاه شدن ساعت آموزش به 35 دقیقه و ضدعفونی مجدد کلاس‌ها از دیگر مواردی است که باید رعایت شود. 

مظفر در پاسخ به این پرسش که «نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل بر عهده چه کسی است؟»، گفت: از تابستان یک دستورالعمل برای اولین بار ابلاغ شد که اولیای مدرسه به عنوان ناظر افتخاری ما در مدرسه هستند؛ درخواست ما این است که همه اولیا، معلمان و دانش‌آموزان به عنوان ناظر نقش نظارتی خود را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی متعددی برای تمام مدیران مدارس از طریق مدیران مناطق و استان‌ها و همچنین ارتباطات مستقیمی که دبیر ستاد کرونای وزارت آموزش و پرورش و معاونین آموزشی در تمام سطوح با مدیران مدارس مبنی بر تأکید رعایت مسائل بهداشتی، گندزدایی کلیه اماکن داشتند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از ممنوعیت اخذ اجباری وجه برای تهیه اقلام بهداشتی مدارس خبر داد.