ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت گفت: شب یلدا به مانند بمب است که در صورت عدم رعایت مردم منفجر می شود.

به گزارش مرور نیوز، هشتاد و نهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا امروز با حضور ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت برگزار شد.

وی با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: پرستاران توانستند در دوران کرونا لیاقت، توانایی علمی و اوج ایثارشان را نشان دهند.

معاون وزیر بهداشت ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند و بسیار موثر استان در کنترل موج سوم بیماری کرونا اظهار داشت: اقدامات ارزشمندی در این استان برای کنترل موج سوم انجام شده و تعداد تست‌های انجام یافته در آذربایجان‌غربی دو برابر میانگین کشوری است.

وی درباره موج سوم بیماری افزود: موارد ابتلا و بستری در آذربایجان‌غربی در پیک سوم بیماری افزایش یافته بود اما با تدبیر انجام یافته در استان ابتلا و بستری به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

حریرچی درباره وضعیت شکننده بیماری بیان کرد: هم اکنون وضعیت کنونی شکننده است و اگر مردم رعایت نکنند ممکن است پیک چهارم را شاهد باشیم.

قائم مقام وزیر بهداشت درباره شب یلدا افزود: شب یلدا به مانند بمب است که در صورت عدم رعایت مردم منفجر می شود.

 حریرچی بیان کرد: باید در امر مبارزه با کرونا هوشیار باشیم زیرا با کوچکترین اقدامی ممکن است موارد ابتلای جدید را مشاهده کنیم و دستاور های قبلی خدشه دار شود.

وی درباره جایگاه شهید سلیمانی افزود: شهید سلیمانی امنیت کشور را کیلومترها آن سوی مرز ایجاد کرده بود و حال امنیت جسمی و روحی کشور با دشمنی از نوع دیگر، جان مردم را می‌گیرد و موفقیت‌هایی که کسب شده بسیار بزرگ است اما باید اقدامات ادامه پیدا کند.

حریرچی درباره اقدامات جهادی ابراز کرد: نکته ای مهم و کلیدی این است که باید جهانی فکر و منطقه ای عمل کرد و به بیان دیگر در امر مبارزه با کووید ۱۹ خصوصیات قومی منطقه ای نسبت به هر منطقه متفاوت است و باید براساس همین تفاوت ها راه حل هایی متفاوتی نیز در نر گرفت و اجرا کرد و مشکل این استان را مردم و مسئولان همین استان می توانند حل کنند.

وی افزود: اکنون که روند ابتلا و بستری نزولی است باید  اقدامات در مقابله با کرونا تشدید شود. تست گیری و بیماریابی افزایش یابد.

به گفته دکتر حریرچی، در مورد ویروس فقیر و غنی به طور یکسان در معرض ابتلا هستند.

معاون وزیر بهداشت درباره خطرناک ترین افراد برای انتقال بیماری گفت: خطرناک ترین افراد برای انتقال بیماری، کودکان، نوجوانان و جوانان هستند.

حریرچی درباره هدف اصلی طرح محله محور شهید سلیمانی افزود: هدف اصلی این طرح، قطع زنجیره انتقال بیماری به شیوه محله محور است و امیدواریم با اجرای این طرح نیز آذربایجان غربی جزو استان های اول کشور باشد که از لحاظ ابتلا به حداقل برسد.