عضو شورای شهر تهران در صحن امروز اعلام کرد: خانه نیما یوشیج به خانه ادبیات معاصر ایران تبدیل می شود.

به گزارش مرور نیوز، علی اعطا عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره وضعیت خانه نیما یوشیج اظهار داشت: روز گذشته شصت و یکمین روز درگذشت نیما یوشیج بود و نیما، پدر شعر ایران نام دارد و باید یاد او گرامی داشته شود.

وی افزود: آبان سال گذشته به خانه نیما رفتم که خانه‌ای متروکه در دزاشیب بود . این خانه بعد از سال‌ها کشاکش توسط شهرداری تهران خریداری شده تا تبدیل به یک بنای فرهنگی تاریخی شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نیما یوشیج در سال 1328 قطعه زمینی در دزاشیب خریداری کرده بود آن را ساخت و تا پایان عمر در آن زندگی کرد و در سال 1331 جلال آل‌احمد در حوالی این خانه قطعه زمینی گرفت و همسایه نیما شد که این دو خانه مأوای دو شاعر و نویسنده بود که روزهای زیادی را با هم سپری کردند.

اعطا با اشاره به اینکه برای ایجاد و راه‌اندازی خانه ادبیات معاصر ایران مکانی بهتر از خانه نیما در دزاشیب نخواهد بود گفت: مسیر میان خانه نیما تا خانه سیمین و جلال می‌تواند تبدیل به گذر ادبیات معاصر شود همچنین در سال جاری در ردیف بودجه‌ داخلی سازمان زیباسازی برای مرمت این خانه پیش‌بینی‌هایی شد ولی متأسفانه هنوز اقدام مؤثری صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران شهرداری تهران نباید اجازه دهند که مواردی که به سادگی می‌تواند به عنوان اثبات رویکرد فرهنگی این دوره مدیریت قلمداد شود مورد بی‌توجهی قرار گیرد.