ماموران پلیس آگاهی، چهار سارق مسلح را که درپوشش مامور اقدام به سرقت محموله موادغذایی کرده بودند، دستگیر کردند.

به گزارش مرور نیوز، در تاریخ ۲۰ آذر ماه امسال پرونده ای با موضوع سرقت مسلحانه محموله از کلانتری خانی آبادنو به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در پی آن ماموران شاکی پرونده را که مرد جوانی بود برای انجام تحقیقات دعوت کردند. این فرد نیز با حضور در مقر پلیسی به ماموران گفت: حوالی ساعت ۱۵:۳۰ روز ۱۷ آذر ماه با موتور سیکلت سه چرخه باری درحال حمل محموله مواد غذایی بودم که در نزدیکی بزرگراه آیت‌الله سعیدی سه جوان که سوار بر خودروی پراید سفید رنگی بودند جلوی من را گرفته و خود را مامور معرفی کردند.

شاکی ادامه داد: این سه نفر از خودرو پیاده شده و با طرح این ادعا که بار موتور سه چرخ قاچاق است دستبندی فلزی به دست من زده و با نشان دادن یک کلت کمری من را سوار بر خودرو کردند.  یکی از این افراد نیز پشت موتور سه چرخ نشست و در حالی که ادعا می‌کردند در حال انتقال من به مقر پلیس هستند، من را به یک محل خلوت برده و محموله غذایی را هم به خودرویشان منتقل کردند.

به گفته شاکی، این افراد در ادامه با طرح این ادعا که ماموریت دیگری برایشان پیش آمده شاکی را به همراه موتور سه چرخ در همان محل رها کرده و به همراه باری که به سواری پراید منتقل کرده بودند، از محل دور شدند. این افراد از او خواستند که برای پیگیری موضوع به اداره پلیس آگاهی تهران مراجعه کند.

شاکی که با حضور در مقر پلیس تازه متوجه قلابی بودن ماموران و ماجرای سرقت شده بود، شکایت خود را مطرح کرد که در ادامه و پس از اخذ این اظهارات نیز ماموران تحقیقات میدانی خود را آغاز کرده و در جریان آن اقدام به شناسایی هویت سارقان کردند.

همچنین در جریان تحقیقات مشخص شد که این افراد دست کم دو فقره سرقت دیگر را نیز به همین شیوه و تحت عنوان مامور پلیس انجام داده‌اند.

با کسب این اطلاعات و ادامه تحقیقات، شماره پلاک خودروی متهمان نیز شناسایی شده و ماموران با هماهنگی و اخذ مجوز قضایی برای دستگیری این افراد وارد عمل شدند که در نتیجه این عملیات ابتدا مالک خودرو دستگیر و در عملیاتی دیگر سه متهم دیگر در یک انباری در محدوده یافت آباد دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

با انتقال متهمان به مقر پلیس، آنان تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن، به ۵ فقره سرقت مسلحانه با همدستی یکدیگر اعتراف کردند. همچنین مقادیری از اموال سرقتی نیز از مخفیگاه این افراد کشف و ضبط شد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که برای هر سه متهم پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.