رئیس قوه قضاییه گفت: پیرامون کمبودهایی که مربوط به سازمان‌های وابسته به دستگاه قضا و واحدهای قضایی در استان سمنان است، تصمیماتی اتخاذ شد و مجموعا مبلغ ٧٠٠ میلیارد ریال از منابع استانى و قوه قضاییه به رفع مشکلات ضرورى که در استان سمنان مطرح است اختصاص پیدا کرد.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله رئیسی در نشست خبری پایان سفر به استان سمنان اظهار کرد:  در جریان سفر به استان سمنان توفیق شد با تعدادی از مردم و همکاران قضایی در این استان دیدار داشته باشیم و مشکلات و خواسته‌های آنان را بشنویم و در جهت حل و برطرف کردن آنها بر بیاییم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به دیدارهای مردمی معاون اول دستگاه قضا ، رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور و همچنین رئیس سازمان زندان‌ها با ده‌ها نفر در جریان سفر امروز عنوان کرد: در جلسه امروز شورای قضایی استان سمنان، پیرامون کمبودهایی که مربوط به سازمان‌های وابسته به دستگاه قضا و واحدهای قضایی در این استان است، تصمیماتی اتخاذ شد و مجموعا مبلغ ٧٠٠ میلیارد ریال از منابع استانى و قوه قضاییه به رفع مشکلات ضرورى که در استان سمنان مطرح است اختصاص پیدا کرد. همچنین آن دسته از مشکلات که در استان امکان حل آنها وجود ندارد از محل بودجه هاى جارى قوه قضاییه دارد پیگیری می‌شود.

‌رئیسی با اشاره به تصمیم اتخاذ شده در جریان سفر به استان سمنان در خصوص‌ تبدیل کاروانسرای عباسی به مرکز فرهنگی گفت: کاروانسرای عباسی تاکنون در اختیار سازمان زندان ها بود و با پیگیر‌ی‌ها و بازدید که انجام شد، مقرر گردید که این کاروانسرا در‌ اسرع وقت به یک مرکز فرهنگی تبدیل شود. با پیگیری‌های شهردار و استاندار سمنان، کارهای مربوط به مرمت و آماده‌سازی این مرکز فرهنگی از روز شنبه آغاز می‌شود.

رئیس قوه قضاییه در خصوص مشکلات زندان‌های سمنان نیز گفت که مقرر شد از طریق استانداری برای حل و فصل مشکلات زندان‌های این استان اقدام شود.

وی با اشاره به گله‌مندى‌های مردم و اقشار مختلفی‌ سمنانی‌ها به ویژه مردم شاهرود در خصوص مسئله آب گفت: اقداماتى که در راستای لوله‌کشی فاضلاب شاهرود انجام شده مربوط به ١٠ سال قبل است. در‌ آن زمان لوله کشی تا مرحله اى که هزار متر بیشتر تا پایان پروژه نمانده، انجام شده و در این مرحله متوقف شده است. با توجه به اینکه از این توقف پروژه، زمانی طولانى مى گذرد که غیرقابل توجیه است، باید مشکل در اسرع وقت رفع شود. از مدیریت آب مى خواهسم که حتما این مساله را بررسى کنند و نگذارند زمان بیشترى از  آن بگذرد چرا که مبالغ هزینه شده این پروژه با پول امسال بیش از ٢٠٠ تا ٣٠٠ میلیارد تومان مى‌شود. این موضوع نباید رها شود و از وزارت نیرو و مدیریت آب مى خواهم که این قضیه را بررسى کنند و اگر مشکلى وجود دارد آن را رفع کنند و سخنان بخش هاى مختلف مثل محیط زیست و اهالى منطقه را بشنوند. همچنین از دادستانى کل خواسته شد کارگروهى متشکل از نمایندگان وزارت نیرو، محیط زیست و مسئولان دو استان گلستان و سمنان تشکیل دهد تا سخنان مسئولان دو بخش را بشنود و پیگیرى‌ها را تا حصول نتیجه ادامه دهد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به دغدغه های مردم استان سمنان نسبت به آلودگی ایجاد شده توسط یکی از معادن این استان گفت: قرار بر این شد کارشناسانى که تاکنون موضوع را بررسى کرده اند نظر خود را ارائه دهند. این مساله باید روشن و معلوم شود که این معدن مشکل محیط زیستى دارد یا خیر. زمانى که موضوعى مساله مردم شد، باید نسبت به شناخت، تلاش برای حل کردن مشکل و پیگیرى حل مشکل، اقدام شود.

رئیسی با بیان اینکه هیچ مسئله حل نشدنى در کشور نداریم، گفت: همت همه بخش ها باید این باشد که تولید رونق بگیرد و همه ما باید تلاش کنیم که هیچ مانعى براى تولیدکننده و کارآفرین وجود نداشته باشد.