ذوالفقاری گفت: در روز شنبه هفته بعد تکلیف مردم برای سفر نوروزی از 25 تا 15 فروردین روشن خواهد شد و معلوم می‌شود که تردد در چه شهرهایی مجاز و در چه شهرهایی ممنوع خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با آغاز پیک سوم کرونا و مرگ روزانه حدود 500 نفر از هموطنان، دو طرح محدودیت هوشمند و شهید سلیمانی را اجرا کردیم، اظهار داشت: براساس اعلام نظر مسوولان وزارت بهداشت از یک ماه قبل پیش‌بینی شد که با موج چهارم بیماری مواجه می‌شویم اما امیدواریم این اتفاق روی ندهد و اقدامات برای پیشگیری از پیک چهارم کرونا در حال انجام است.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: برای ایام نوروز در کمیته امنیتی ــ اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در روز دوشنبه تصمیماتی گرفته شد، طبق این تصمیمات اگر وضعیت بیماری در شرایط مناسب بوده و رو به افزایش نباشد به جز شهرهای قرمز و نارنجی تردد در مابقی شهرها با رعایت پروتکل‌ها می‌تواند انجام شود، اما در صورت تشدید وضعیت بیماری محدودیت‌ها نیز تشدید خواهد شد.

ذوالفقاری تصریح کرد: در روز شنبه هفته بعد تکلیف مردم برای سفر نوروزی از 25 تا 15 فروردین روشن خواهد شد و معلوم می‌شود که تردد در چه شهرهایی مجاز و در چه شهرهایی ممنوع خواهد بود.

وی از هموطنان درخواست کرد که در نوروز و غیر از نوروز از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی گفت: بحث صدور مجوزها برای تردد به شهرهای نارنجی و قرمز نیز تحت شرایطی قرار گرفته و مجوز فرمانداری‌ها برای تردد بسیار محدود شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیرکشور درباره عدم رعایت پروتکل‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری اعم از مترو و اتوبوس گفت: در باره رعایت پروتکل‌ها در مترو و اتوبوس موارد زیادی مطرح شده و پروتکل‌هایی نوشته شده‌است اما در اجرا به علت تعداد مسافر زیاد رعایت نشد.

ذوالفقاری اعلام کرد: طرح جدیدی قرار است اجرا شود که در این طرح از طریق کد ملی و ارتباط با سیستم موبایلی که در ورودی‌های مترو و اتوبوس (در فاز نخست مترو) قرار گرفته از مسافرانی که قصد ورود به مترو را دارند استعلام صورت می‌گیرد و از ورود افرادی که حداقل در زمان 14 روز تست کرونای آنها مثبت بوده جلوگیری به عمل خواهد آمد و این طرح در حال نهایی سازی است.

وی افزود: از طرفی دیگر با تقاضای سفر درون‌شهری و کمبود فضا برای رعایت پروتکل‌ها مواجه هستیم که پیشنهاد برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و رام‌های مترو صورت گرفته است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه هم اکنون وضعیت سراوان آرام است و هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد اعلام کرد: روز گذشته هیأتی از وزارت کشور و کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی حادثه سراوان به سیستان و بلوچستان اعزام شد.