بر اساس اعلام سازمان هواشناسی آلاینده‌های جوی به ویژه در تهران و البرز افزایش می یابد.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا به ویژه در اوایل روز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مناطق مرکزی کشور به ویژه در تهران و البرز افزایش آلاینده‌های جوی پیش‌بینی شده است.

امروز در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط شمال غرب و دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

فردا در برخی مناطق شمال غرب دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، روز چهارشنبه در مناطق از مرکز و شرق و پنجشنبه در بخش هایی از شمال شرق شرق، جنوب شرق و دامنه های البرز مرکزی بارش های پراکنده پیش‌بینی شده است. طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سه شنبه و چهارشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب غرب خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود. روز چهارشنبه در شمال غرب و غرب پنجشنبه و روز جمعه در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه جنوبی البرز و بخش هایی از شرق و شمال شرق کشور سرعت باد افزایش یافته و در برخی مناطق و وزش باد شدید روی می دهد.

طی روزهای آینده با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما و امکان ذوب برف به ویژه طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و همچنین احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات شمال غرب امتداد رشته کوه البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

تا آخر هفته افزایش دما در سواحل دریای خزر و شمال شرق این کشور حدود 10 تا 15 درجه خواهد بود و در دامنه‌های جنوبی البرز مرکز و شرق کشور بین 5 تا 8 درجه است روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شمال خلیج فارس مواج پیش‌بینی شده است.