رئیس سازمان مدارس غیردولتی از پایان یافتن مرحله نخست اجرای طرح نظارت جامع مدارس غیردولتی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، خانم مرضیه گُرد در حاشیه برگزاری نخستین همایش مدرسه تعاونی، اقتصاد مشارکتی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: براساس اجرای این طرح شهریه دریافتی این مدارس در سراسر کشور ارزیابی شد .

وی بدون اشاره به میزان تخلفات مدارس غیردولتی عملکرد امسال این مدارس را در استان ها متفاوت دانست و افزود: وزارت آموزش و پرورش علاوه براینکه برخی مدارس را بدلیل دریافت شهریه های بالا و غیرقانونی تا لغو مجوزهای مدیریتی پیش رفته است به برخی از این مدارس تذکر و برخی را نیز جریمه کرده است .

معاون وزیر آموزش و پرورش بررسی فرایند تحصیلی در مدارس غیردولتی را مرحله دوم اجرای طرح نظارت جامع این مدارس دانست و گفت: در این مرحله که قرار است تا پایان سال تحصیلی اجرایی شود کیفیت آموزش در مدارس غیردولتی مورد اریابی قرار می گیرد.

گُرد با ابراز تاسف از اینکه به موضوع نظارت در مدارس غیر دولتی در سالهای گذشته کمتر توجه شده است این روند را از عواملی دانست که تاکنون از این مدارس ارزیابی دقیقی نداشته باشیم.

وی به الگوی شهریه در مدارس غیردولتی که براساس امکانات موجود در این مدارس، حقوق و مزایای معلمان و فضایی که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تنظیم شده است اشاره کرد و گفت: متاسفانه بعضی از این هزینه ها مانند فضای اموزشی خودبخود گران هستند و همین موضوع از عوامل گران بودن شهریه های مدارس غیردولتی است .