رئیس بخش آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری از افزایش فشار کاری کادر درمان در موج چهارم کرونا خبر داد و گفت: این روزها فشارها بیشتر روی اورژانس بیمارستانی است و به دلیل تنوع سنی مبتلایان، بیماران بدحال تری را تجربه می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا هاشمیان فوق تخصص آی سی یو و رئیس بخش آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری در رابطه با موج چهارم کرونا ، چگونگی واکسیناسیون و تبیین واکسن داخلی کشور با برنامه «گفتگوی علمی» مصاحبه کرد.

هاشمیان با بیان اینکه بیمارستان مسیح دانشوری از ابتدای شیوع کرونا در ایران در خدمت بیماران کرونایی بوده گفت: این روزها فشارها بیشتر روی اورژانس بیمارستانی است و به دلیل تنوع سنی مبتلایان، بیماران بدحال تری را تجربه می‌کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت شیوه‌های درمانی مبتلایان گفت: متاسفانه سال گذشته اجازه نمی‌دادند برخی داروها را به بیماران تجویز کنیم درصورتیکه هیچ دارویی نمی‌تواند کرونا را به صورت قطعی درمان کند اما اکسیژن رسانی روند درمانی را تسریع می‌کند و مدت اقامت در بخش‌های آی سی یو را کاهش می‌دهد.

رئیس بخش آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری اظهارکرد: کرونا بیماری است که خود به خود محدود می‌شود و بیمار بهبود پیدا می‌کند اما اگر شدت پیدا کند بیماران مجبور می‌شوند به بیمارستانها مراجعه کنند و خود این مراجعه ممکن است شرایط آنها را وخیم تر کند و وارد بخش‌های ویژه و درمان‌های سنگین شوند.

هاشمیان خاطرنشان کرد: در ایران عده‌ای در همان ابتدا اعتقادی به واکسن روسی نداشتند اما الان پزشکان و غیرپزشکان تزریق می‌کنند و از درصد بالای ایمنی هم برخوردار است.