وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 69 در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز شنبه 18 اردیبهشت 1400 با شاخص 69 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 64 همچنان در شرایط سالم قرار داشته است.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز شنبه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از شرایط ناپایدار جوی، وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و پراکندگی آلاینده‌ها خواهد بود.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش ابرناکی همراه با افزایش تندی باد در برخی ساعات بعدازظهر، پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی خواهد ماند.

با تداوم وضعیت ناپایدار جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه پیش‌بینی می‌شود که در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده‌ی قابل‌قبول قرار بگیرد. کاهش تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) و افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد.

افزایش نسبی تندی باد در ساعات بعدازظهر تاحدودی از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. با حاکمیت جو نسبتاً آرام تا اواخر وقت یکشنبه و با افزایش ترافیک شامگاهی انتظار می‌رود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.