وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مدرسه به تنهایی متعلق به آموزش و پرورش نیست، بلکه مدرسه کانون زندگی و کانون تحولات آینده است. مدرسه عرصه پیشرفت و سازندگی است. در مدرسه شخصیت ساخته می شود و بنیان های تمدن استقرار پیدا می کند.

به گزارش مرور نیوز، محسن حاجی میرزایی در  مراسم اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با بیا اینکه ما سوگوار کودکان افغانستانی و داغدار کودکان غزه ایم گفت: رویدادهایی با این وسعت تلخی نشان می دهد دنیای امروز ما با وجود پیشرفت تمدن ها، هنوز از به ارمغان آوردن صلح و آرامش عاجز است. پیشرفت دانش و تکنولوژی هنوز قادر نیست آرامش را به مردم هدیه بدهد. امیدواریم آینده سرشار از امید و صلح و آرامش باشد.

وی افزود: اصل تخصصی شدن و تقسیم کار موجب شد که نقش ها از همدیگر متفاوت و نقش ها توزیع شوند. این تفکیک، توزیع و تمایز تا زمانی که یک درک روشنی از این واقعیت شکل بگیرد که همه نقش آفرینان یک صحنه هستیم و ذیل یک سناریو نقش آفرینی می کنیم کارآمد واقع نمی شود. در چنین شرایطی این ترکیب ستودنی و شوق آفرین می شود که تجزیه فزاینده در یک پیوستگی هدفمند و روشن قرار بگیرد. این امر بسیار سنجیده است که همه نقش ها در متن یک داستان تعریف می شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کارگردان هستی همچنان جلوه گری می کند گفت: قواعدی حاکم است که شیرازه ها از هم نمی پاشد. بین آسمان و زمین، بین گیاهان و جانوران و بین انسان ها، پیوند برقرار است.

حاجی میرازیی ادامه داد: رمز گشایی از ناکامی های توسعه در ایران نشان می دهد که ما رشدهایی در امور تجزیه یافته داشته ایم اما آنگاه که بناست اینها در متن یک داستان ترکیب بشوند با کاستی همراه هستیم. توانسته ایم آب، برق، جاده و نیروگاه را بسط دهیم اما آنجا که همه در خدمت فقرزدایی، هویت یابی، فرهنگ سازی و تمدن پردازی قرار می گیرد و عمده تلاش ها برای بسط عدالت به کار گرفته می شود با کاستی هایی روبه رو هستیم.

وی با بیان اینکه ما به میزانی که قادر باشیم نقش آفرینان یک نمایش و پیگیری کننده یک هدف باشیم به موفقیت هایی دست می یابیم گفت: از وزارت بهداشت خواسته شده که نسل سالمی را تربیت کند. وزارت ورزش می خواهد شور و هیجان نسل نو را سامان دهد و آموزش و پرورش هم به دنبال تربیت افراد شایسته است. سه فصل مشترک میان این سه نهاد وجود دارد. مدرسه به تنهایی متعلق به آموزش و پرورش نیست، بلکه مدرسه کانون زندگی و کانون تحولات آینده است. مدرسه عرصه پیشرفت و سازندگی است. در مدرسه شخصیت ساخته می شود و بنیان های تمدن استقرار پیدا می کند.

حاجی میرزایی افزود: رویداد کوچ، رویداد بسیار مهمی است. رکن مهم توانمندسازی، سلامت و شادابی و نشاط جامعه در یک ترکیب ارزشمند نهفته است که می‌تواند برای جامعه ثمرات خوبی به ارمغان بیاورد. طرح کوچ، نقطه آغازی بر مجموعه طرح هایی است که می تواند در تربیت نسلی سالم و بانشاط به کار گرفته شود.