رئیس سازمان بهزیستی گفت: مراکز شبانه روزی توانبخشی ما که یارانه دریافت می‌کردند، افزایش بودجه خواهند داشت،به معلولین مجهول الهویه ۲میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می شود و به فرزندان تحت پوشش مبالغی تحت عنوان امداد پرداخت می شد که به ۱میلیون افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی و شهدا اظهار کرد: یاد و خاطره بنیانگذار بهزیستی شهید فیاضی را گرامی میدارم و این هفته را به همه مردم تبریک عرض می کنم.

وی افزود: در این چهل و یک سال، بهزیستی خدمات شایان توجهی را به مردم ارائه کرده است.تشکر می کنم از مددجویان و صبر و تحمل آنان و از ۲۱هزار پرسنل خدوم بهزیستی و همچنین ازتمام کسانی که کمک کردند بودجه سازمان بهزیستی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در سال۹۷ قانون حمایت از افراد معلول به تصویب رسید و بعد از آن۲۰۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص پیدا کرد.۲۲۸ درصد در مجموع بودجه بودجه آن افزایش داشته است.

قبادی دانا عنوان کرد: رویکرد ما تغییر پیدا کرده و ما به محلات ورود پیدا کردیم  و پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود .

وی افزود: مراکز شبانه روزی توانبخشی ما که یارانه دریافت می‌کردند، افزایش بودجه خواهند داشت،به معلولین مجهول الهویه ۲میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می شود و به فرزندان تحت پوشش مبالغی تحت عنوان امداد پرداخت می شد که به ۱میلیون افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: با توجه به تلاش همکاران ما در سازمان بهزیستی کشور، حدود ۲میلیون و۴۰۰هزار دز واکسن دریافت کردیم.

وی عنوان کرد:حدود ۹۷ درصد افراد تحت پوشش دز دوم واکسن را نیز دریافت کرده اند که خوشبختانه میزان فوتی‌های ما حداقلی شده است.

قبادی دانا در پاسخ به سوالی درباره آیین نامه حمایت از کودکان کار گفت: از نظر ما کودک نباید در خیابان باشد و طبق قوانین موجود اگر کسی بخواهد از کودک سوءاستفاده کند، قوانین را زیر پا گذاشته است.

وی ادامه داد: با توجه به آمار موجود تا زمانی که باند‌های قاچاق کودکان وجود دارد کاری از کسی ساخته نیست. در بررسی که توسط همکاران ما صورت گرفته است، مبلغ۳میلیارد تومان برای سامان دهی کودکان کار اختصاص پیدا کرده است، این مبلغ برای مجموع کودکان ایرانی و غیر ایرانی است.

وی در ادامه گفت: افرادی که سامان دهی می‌شوند به وسیله دوربین عنبیه چشم آنها مشخصاتشان ثبت می‌شود و این باعث می‌شود که ما آمار آنها را داشته باشیم که پس از اینکه این کودکان به آغوش خانواده می‌روند آیا مجدد به خیابان‌ها بازمی‌گردند یا خیر .

قبادی افزود:طبق بررسی ها تنها ۵ درصد از این کودکان مجدد به خیابان‌ها رجوع کرده اند، هدف ما این است که با رویکرد خانواده محور پیش برویم.

شناسایی کودکان کار از روی عنبیه چشم

وی در پاسخ به سوالی درباره آمار کودکان کار در کل کشور گفت: اگر کودکی در تهران کد عنبیه داشته باشد به خوزستان برود برای ما مشخص می‌شود که این کودک همان کودکی است که در تهران بوده است.

قبادی دانا افزود: ما به صورت فرد به فرد پیش می‌رویم و تعداد ۹۴۹ نفر با این رویکرد شناسایی شده اند؛ تا زمانی که مرز‌های ما باز باشد و قاچاق کودکان وجود داشته باشد امکان کاهش کودکان کار مشکل است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین گفت: امیدواریم نواقص رفع شود ما از شهرداری تهران انتطار داشتیم همکاری مناسب را با ما داشته باشد هر چند در برخی استان‌ها مانند مشهد مقدس و فارس شهرداری ها همکاری خوبی را با ما داشته است.

قبادی دانا ادامه داد:در تمام کشور هنوز این طرح شناسایی کودکان کار از روی عنبیه چشم انجام نشده است، اما در شش ماه آینده امیدواریم بتوانیم آمار کشوری را اعلام کنیم.