سعید نمکی دستور آغاز واکسیناسیون خانواده های مدافعان سلامت را صادر کرد.

به گزارش مرور نیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور آغاز واکسیناسیون خانواده های مدافعان سلامت را صادر کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در متن نامه سعید نمکی وزیر بهداشت خطاب به علیرضا رییسی آمده است:«حدود یک و نیم سال گذشته مدافعین بی ادعای سلامت در سراسر کشور سخت ترین شرایط را تحمل کردند و در کنار آنها خانواده های صبور و همراهشان نیز متحمل رنج فراوان شدند. باتوجه به تماس مکرر و آلودگی شدید بخش های بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی خدمت رسان به بیماران کووید –‌19 و خطر انتقال ویروس با حجم بالا به خانواده های این عزیزان، ضروریست در اسرع وقت نسبت به واکسیناسیون خانواده های محترم این عزیزان اقدام شود.

ضمناً دز یادآور اولین گروه هایی که در کادر بهداشت و درمان درگیر در خدمت به بیماران کرونائی واکسن دریافت کرده اند باید مورد توجه قرار گیرد که شایسته است با طرح در کمیته واکسیناسیون برای همکارانی که از نظر سنی و یا بیماری زمینه ای می توانند اولویت داشته باشند شروع نمائید و سپس به مرور و گذشت زمان کافی از دز دوم برای بقیه اقدام شود. فاصله زمانی و اولویت در اولین کمیته علمی واکسن مطرح گردد.»