سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت به روز خواهیم داشت.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص الگوی بازگشایی ار آبان ماه گفت: طرحی داریم که فرایند بازگشایی مدارس از اول آبان ماه بازگشایی خواهند شد.

وی ادامه داد: اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت به روز خواهیم داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هم اکنون ۴۵ درصد از مدارس به صورت حضوری فعال هستند که ۸ درصد دانش آموزان این مدارس شامل دانش آموزان روستایی و عشایری می‌شوند.

وی درباره سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی نیز بیان کرد: سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای ۳۰۰ هزار دانش آموزی که به دلیل ثبت نام دیر هنگام و یا تغییر مدرسه انجام نشده است، همچنان باز است.

کاظمی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد از دانش آموزان اول ابتدایی، ۹۸ درصد همه دانش آموزان ابتدایی و ۹۶ درصد دانش آموزان در همه دوران تحصیلی ثبت نام کرده اند، گفت: دانش آموزانی که ثبت نام نشده اند به دلیل تغییر در هدایت تحصیلی و یا تغییر در رشته تحصیلی بوده و یا جزو دانش آموزان اتباع بوده اند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود معلم نیز گفت: در حال حاضر با کمبود ۱۹۰ هزار معلم روبرو هستیم که این کمبود را با معلمان خرید خدماتی، بازنشسته و حق التدریس معلمان شاغل جبران خواهیم کرد.