سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه نظارت بر بیمارستان ها مطلبوب نیست، گفت: رئیس جمهوری برای ایجاد حساب مستقل بابت هزینه های بیمه درمان کارگران تامین اجتماعی دستور کتبی داده است.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز،  ایرج حریرچی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران به موضوع پرداخت سهم درمان اشاره کرد و گفت:  هنوز دو بیمه اصلی نزدیک به یک سال بدهی به وزارت بهداشت دارند. سازمان بیمه سلامت 1250 میلیارد تومان از بدهی خود را به صورت نقد  و 1640 میلیارد تومان را در قالب اوراق قرضه به وزارت بهداشت پرداخت کرده است، به رغم تاخیر در پرداخت ها، اما از همین پرداخت ها هم خوشحال هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: رئیس جمهوری برای ایجاد حساب مستقل بابت هزینه های بیمه درمان کارگران تامین اجتماعی دستور کتبی داده است، به طوری که این دستور شب گذشته ابلاغ شد، قرار است ۹ بیست و هفتم حق بیمه کارگران تامین اجتماعی به صورت مستقل توسط نهاد ریاست جمهوری نظارت و در بخش درمان هزینه شود. در واقع دستور رئیس جمهوری شامل دو جنبه هزینه کامل بیمه بابت درمان و انجام به موقع این هزینه ها است.

به گفته حریرچی، به رغم تمامی مشکلاتی که در مسیر اجرای طرح وجود دارد، اما به اندازه سر سوزنی از خدمات خودمان به مردم را کم نکرده ایم. بر عهد خودمان با مردم در اجرای طرح تحول سلامت پایبند هستیم. سهم طرح تحول سلامت از هدفمندی یارانه ها در سال جاری که ۴۸۰۰ میلیارد تومان است، در واقع سهم طرح از یک درصد ارزش افزوده نیز در حدود ۳ هزار میلیارد تومان است که از این دو محل، هنوز رقم قابل توجهی پرداخت نشده است.

سخنگوی وزارت بهداشت به پرونده الکترونیک اشاره کرد و گفت: روزانه چند ده هزار پرونده الکترونیک سلامت برای مردم تشکیل می شود، پس از تشکیل این پرونده، افراد بر اساس سامانه «سیب»، از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار می شوند.

وی در ارتباط با وضعیت نظارت سازمان نظام پرشکی بر مراکز درمانی بخش خصوصی، افزود: این نظارت منحصر به سازمان نظام پزشکی نیست و دستگاه های دیگری هم هستند که نظارت می کنند.

حریرچی با عنوان این مطلب که نظارت بر مطب ها در سطح مطلوب نیست، ادامه داد: وزارت بهداشت سعی دارد این نظارت ها را تقویت کند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با توزیع شیر در مدارس، گفت: متاسفانه هنوز شیر در مدارس توزیع نشده است.