وزیر بهداشت گفت: یکی از دستورات آیت الله رییسی، اجرای ضریب فوق العاده خاص برای پرستاران بود که فرمول آن برای پرستارانِ کارشناس ۳ و پرستاران با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا، ۳.۵ و برای مدارک پایین تر از کارشناسی، ۲ و ۲.۵ است.

به گزارش مرور نیوز، بهرام عین اللهی با اشاره به سخنان روز گذشته رییس جمهور در جمع پرستاران استان لرستان، گفت: یکی از دستورات آیت الله رییسی، اجرای ضریب فوق العاده خاص برای پرستاران بود که فرمول آن برای پرستارانِ کارشناس ۳ و پرستاران با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا، ۳.۵ و برای مدارک پایین تر از کارشناسی، ۲ و ۲.۵ است.

وی افزود: رییس جمهور دستور داد که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری عملیاتی و اجرایی شود. همچنین وی دستور بررسی جذب و تبدیل وضعیت کارکنان غیر از پیمانی و استخدام رسمی شامل طرحی، تمدید طرح، شرکتی، ۸۹ روزه و قراردادی را صادر کرد.

 عین‌اللهی ادامه داد: این دستورات از سوی رییس جمهور برای پیگیری به معاون اجرایی وی، ارجاع شد و از ابتدای این هفته نیز پیگیری ها توسط وزارت بهداشت برای عملیاتی شدن دستورات ریاست جمهوری انجام می شود. تکلیف این مصوبات بر عهده معاون اجرایی رییس جمهور است و در صورت نیاز پیگیر اجرایی شدن این دستورات هستیم.