استاندار تهران گفت: خودروسازان بعضی از نقاط ضعف را که مسیر سرقت را برای مجرمان تسهیل می‌کرد اصلاح کردند ولی بعضی از آن‌ها نیاز به تقویت داشت که قرار شد با مجموعه پلیس آگاهی، کارگروه تخصصی تشکیل شده و نواقص باقیمانده را مرتفع کنند.

به گزارش مرور نیوز، محسن منصوری استاندار تهران در حاشیه کمیسیون مقابله با سرقت با بیان این مطلب که استان تهران به گواهی آمار و ارقام جزو امن‌ترین استان‌های کشور است با تشکر از سردار رحیمی و پلیس تهران که با تلاش و جدیت و مجاهدت پیگیر تحقق امنیت در شهر تهران هستند اظهار داشت: به فضل خداوند امروز شهر تهران و استان تهران به گواهی آمار و ارقام جز امن ترین استان های کشور است و علیرغم مشکلات موجود در مباحثی مثل سرقت براساس آمار پلیس به خوبی توانسته است امنیت را برقرار و مدیریت کنند.

وی افزود: کمیسیون مقابله با سرقت با حضور همه دستگاه ها و ارگان های مرتبط با موضوع برگزار شد تصمیماتی گرفته شد که با موضوع سرقت مقابله جدی شود.

استاندار تهران تصریح کرد: در این جلسه از همه دستگاه ها خواسته شد مصوبات کمیسیون ها و کارگروه های قبلی مجددا بازخوانی و بطور جدی پیگیری شود تا شاهد اثرگذاری و تحقق این مصوبات باشیم.

وی افزود: در موضوع برقراری و تحقق احساس امنیت متناسب با وجود این امنیت مقرر شد از اصحاب رسانه و صدا و سیما کمک جدی بگیریم و طرح های مختلف و موثر پلیس پایتخت با شدت و جدیت بیشتر عملیاتی شود.

منصوری گفت: بعضی از مسائل ارتباط مستقیمی با موضوع سرقت دارد مثل مساله معتادان متجاهر که ارتباط مستقیمی با این موضوع دارد؛ معتاد متجاهر اگر کف خیابان رها باشد سرقت بالا رفته و آمار سرقت را به شدت بالا می برد که در این جلسه تاکید شد دستگاه‌های مرتبط مثل شهرداری به کمک سایر دستگاه ها زمینه اجرای این طرح را فراهم کرده و در اسرع وقت، موضوع جمع آوری معتادان متجاهر را در سطح استان تهران دنبال شود.

استاندار تهران افزود: برخی تصمیمات و تدابیر مشارکت عموم مردم را می طلبد مثلا طرح نگهبان محله از طرح های بسیار کارآمدی است که ما باید در سطح استان تهران و محلات آن دنبال کنیم بنابراین از دستگاه های مرتبط درخواست کردیم موضوع نگهبان محله را به صورت آزمایشی در تعدادی از مناطق که قابلیت اجرا دارد توسط ظرفیت های مردمی اجرا کنند ؛ این طرح برقراری امنیت و انضباط اجتماعی در سطح محلات است.

وی گفت: تاکید جدی داشتیم به خودروسازان که نقاط آسیب و مسائلی که بعضا از گذشته به کرات تذکر داده شده بود را اصلاح کنند؛ گزارش نمایندگان محترم سایپا و ایران خودرو حاکی از این بود که بعضی از نقاط ضعف را که مسیر سرقت را برای خیلی از مجرمان تسهیل می کردند اصلاح کردند ولی بعضی از آن ها نیاز به تقویت داشت که قرار شد با مجموعه پلیس آگاهی کارگروه تخصصی تشکیل شده و نواقص باقی مانده را مرتفع کنند.