رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی گفت: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، لرستان، همدان، قزوین، البرز، تهران و مازندران گزارش شده است.

وی افزود: همچنین بارش باران در برخی از محورهای استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، مرکزی و قم هم گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: با عنایت به اعلام هشدار سازمان هواشناسی از روز گذشته مورخ ۱۴۰۰/۹/۲۶ تا پایان روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۹/۳۰ سامانه بارشی باران، برف و کاهش دما همراه با وزش باد شدید جاده‌های استان‌های شمالی و مرکزی و نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد.

شیرانی ادامه داد: بر این اساس برودت و بارش برف در جاده‌های کوهستانی باعث افزایش لغزندگی جاده‌های کوهستانی خواهد شد. در این شرایط رانندگی در این جاده‌ها با همراه داشتن زنجیر چرخ از الزامات سفر خواهد بود.

وی با اشاره به تصادفات منجر به فوت در ۲۴ ساعت گذشته گفت: متأسفانه به علت عدم رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی در ایام بارندگی یک فقره تصادف فوتی مربوط به بخش حمل و نقل عمومی در ساعت ۸:۳۵ دقیقه امروز در استان آذربایجان شرقی رخ داد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: یک دستگاه اتوبوس به علت تخطی از سرعت مطمئنه از جاده خارج می‌شود که متأسفانه دو نفر در حادثه جان خود را از دست می‌دهند.

شیرانی با اشاره به راه‌های مسدود شده گفت: از ساعت ۱۱ امروز محور اسالم به خلخال به علت به علت کولاک شدید و نبود ایمنی به صورت موقت مسدود شده است.

وی در پایان گفت: محور شهداد به نهبندان و خرم آباد به پلدختر به علت عملیات عمرانی کماکان مسدود و سایر مسیرهای اصلی و مواصلاتی کشور باز و تردد به صورت روان در حال انجام است.