رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آینده، گفت: طی امروز و فردا در مناطقی از کشور بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آینده، گفت: پنجشنبه دوم دی ماه در استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران و از اواخر وقت در البرز و تهران و روز جمعه سوم دی ماه نیز علاوه بر این مناطق در گلستان، خراسان شمالی، همدان، مرکزی و شمال ایلام بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه چهارم دی ماه در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق بارش رخ داده و سامانه بارشی از اواخر این روز از کشور خارج می‌شود. در عین حال تا روز یکشنبه پنجم دی ماه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت.

ضیاییان گفت: روزهای شنبه و یکشنبه در شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. خلیج فارس نیز تا روز یکشنبه و دریای خزر تا روز شنبه مواج خواهند بود.

وی درباره وضعیت آب و هوایی تهران نیز اظهار کرد: امروز پنجشنبه دوم دی ماه هوای پایتخت نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و گاهی ابری بوده و بیشینه و کمینه دمای هوای به ترتیب ۱۰ و یک درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در روز جمعه سوم دی ماه نیز هوای تهران ابری گاهی همراه با بارش باران پراکنده و و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۹ و دو درجه سانتی‌گراد خواهد بود. روز شنبه چهارم دی ماه نیز هوای تهران نیمه‌ابری همراه با وزش باد بوده و حداکثر و حداقل دمای هوا نیز شش و صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.