استاندار تهران از نیاز ۴۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه کمربندی جنوبی تهران خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محسن منصوری در دوازدهمین سفر شهرستانی خود به شهرستان پاکدشت در خصوص بازدید از روند اجرای کمربندی جنوبی تهران گفت: این پروژه یکی از مهمترین طرح‌های عمرانی شهرستان‌های شرق استان تهران است که تکمیل آن بسیاری از مشکلات موجود در این محدوده را برطرف می‌کند.

وی افزود: تأخیر در اجرای این پروژه ۳۵ کیلومتری که تاکنون تنها ۵ کیلومتر از آن تکمیل شده علاوه بر وارد کردن خسارت میلیونی روزانه موجب نارضایتی مردم نیز شده و هزینه‌هایی نظیر تملک اراضی را تا ده‌ها برابر افزایش داده است.

استاندار تهران ادامه داد: گره اصلی تکمیل این پروژه کمبود منابع و اعتبارات مالی است و براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی تکمیل کمربندی جنوب پاکدشت به ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۲۰۰۰ میلیارد تومان آن برای تملک اراضی و ۲۰۰۰ میلیارد تومان آن نیز برای اجرای پروژه است. بهترین و کوتاه‌ترین راه برای تکمیل این پروژه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که این مهم محقق شده و توافقات اولیه نیز انجام شده است.

منصوری تأکید کرد: به سبب تأخیر ایجاد شده در تکمیل این پروژه قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی کشاورزی تغییر کرده و امروز جهاد کشاورزی به صورت قانونی به موضوع ورود پیدا کرده که تلاش خواهد شد این مشکل در دولت مطرح و نسبت به حل آن اقدام شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه از بخش خصوصی درخواست خواهد شد موضوع تملک پنج کیلومتر دیگر از کمربند جنوبی پاکدشت را در دستور کار قرار دهد، افزود: قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار این پروژه عملیات اجرایی آن را باید آغاز کند تا با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی این پروژه تکمیل شود. نمی‌توان برای تکمیل این پروژه در حال حاضر زمانی را به مردم اعلام کرد ولی تلاش خواهد شد با فراهم شدن شرایط حداقل ۱۰ کیلومتر اولیه این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

استاندار تهران در این سفر شهرستانی از پروژه احداث استادیوم ۵۰۰۰ نفری شهرستان پاکدشت نیز بازدید کرد. این ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری در زمینی به مساحت ۷ هکتار، احداث آن از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و فاز نخست آن در سال ۹۶ با امکاناتی نظیر زمین چمن مصنوعی و پیست دو میدانی افتتاح شده است.

کمربندی جنوبی پاکدشت نیز به طول ۳۲ کیلومتر از ابتدای شهر برون آباد از محور امام رضا (ع) جدا شده و پس از طی مسیر از انتهای شهر شریف‌آباد، خودروها می‌توانند ادامه تردد داشته باشند. این طرح از حدود ۱۳ سال پیش آغاز شده است که امروز مورد بازدید استاندار تهران قرار گرفت.