رئیس سازمان امداد و نجات گفت: طی ۵ روز گذشته، ۲۵۵ تیم عملیاتی هلال احمر در ۵۷ شهرستان به ۶۸۱۳ نفر امدادرسانی کرده‌ اند.

به گزارش مرور نیوز، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: طی ۵ روز گذشته ۲۸ استان متأثر از برف و کولاک و آبگرفتگی شده که ۲۵۵ تیم عملیاتی هلال احمر شامل ۱۰۹۷ امدادگر تاکنون در ۵۷ شهرستان به ۶۸۱۳ نفر امدادرسانی کرده‌اند.

وی افزود: امدادگران در ١٤ استان آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و یزد که شامل ٢٧ شهر، ٦٦ روستا، ٩ منطقه عشایری و ٢٤ جاده کوهستانی می‌شود، ۲۰۳۶ نفر را اسکان اضطراری داده و تا این لحظه ٣ اردوگاه در چابهار با ظرفیت ٥٠٠ نفر و کنارک با ظرفیت ١٠٦ نفر برپا کرده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت اظهار داشت: همچنین علاوه بر انتقال ٦٦ نفر به منطقه امن و یک نفر به مرکز درمانی، ۱۴۱ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شده و ۲۶ واحد مسکونی هم از آب تخلیه شده‌اند، همچنین دو نفر از هموطنان در سیل لامرد و داراب جان خود را از دست داده اند.

ولی پور بیان کرد: در این مدت ۱۱۰ دستگاه چادر، ۷۱۳ تخته موکت، ۸۹۰ تخته پتو، چهار هزار و ۴۳۱ کیلوگرم نایلون، ۱۰۴۲ ست شستشو، ۱۳۶ بسته غذایی، ۲ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم برنج و یک هزار، ۷۱۵ قوطی کنسروجات، ۴۱ کیلوگرم خرما و دو هزار و ۴۱۵ بطری آب معدنی میان آسیب دیدگان توزیع شد.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در ٣٤ شهرستان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی ادامه دارد.