رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت: متاسفانه ویروس اُمیکرون گردش خود را درون جامعه آغاز کرده و ممکن است ما را در طی چند هفته آینده با افزایش چشمگیر موارد مواجه کند.

به گزارش مرور نیوز، قادری رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره وضعیت سویه اُمیکرون، گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک کشورهای غربی را با چالش مواجه کرده است. در کشور ما در حال حاضر ۴۶۷ بیمار مبتلا به اُمیکرون شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این ویروس گردش خود را درون جامعه آغاز کرده است، گفت: به طوری که ما بیمارانی را پیدا کردیم که در اماکن عمومی برخی شهرهای بزرگ بوده‌اند و این موضوع ما را نگران کرده است که به این معناست که انتقال درون جامعه‌ای این ویروس در کشور ما هم آغاز شده و ممکن است ما را در طی چند هفته آینده با افزایش چشمگیر موارد مواجه کند.

قادری ادامه داد:  برخی استان‌ها بیشتر در معرض خطر هستند، مانند هرمزگان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان و مازندران استان‌هایی هستند که باید بیشتر مراقب بحث اُمیکرون باشند و مداخلات اجتماعی خودشان را به نحو احسن انجام دهند.