روز یکشنبه ۳۶۰۰ بسته اقلام غذایی به همت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با حضور دبیرکل این نهاد، بارگیری و برای خانوارهای نیازمند و متاثر از سیل‌های اخیر در جنوب و جنوب شرقی ایران ارسال شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، یعقوب سلیمانی با حضور در محل بارگیری و اعزام این کمک‌ها گفت: بسته‌های کمک‌های معیشتی برای خانوارهای نیازمند و متأثر از سیل‌های اخیر در جنوب کرمان و فارس، استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان و با استاندارد نیاز یک ماهه خانوارهای ۵ نفره تهیه شده است.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر همواره به دنبال هم افزایی و استفاده از ظرفیت خیرین حقیقی و حقوقی در کشور است تا با ایجاد مسیری امن و بر اساس ارزیابی‌های داوطلبان در مناطق محروم، کمک‌ها را به دست خانوارهای مستحق برساند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر نقش و فداکاری داوطلبان هلال‌احمر در جمع‌آوری و ارسال کمک‌های معیشتی به مناطق محروم کشور بی‌بدیل دانست و گفت: پشتیبانی مردم از هلال‌احمر راه‌گشاست و باید این سرمایه اجتماعی را در سایه برادری، مودت و دوستی افزایش دهیم.

سلیمانی با اشاره به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: نقش مردم با اهداف خیرخواهانه در انقلاب اسلامی ماندگار است و تداوم حضور آن‌ها برکتی است که همچنان جاری است و کمک‌های مردمی برای نیازمندان از نشانه‌های استمرار مردم در این میدان است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: هلال‌احمر پس از بلایای طبیعی، آسیب‌دیدگان را رها نمی‌کند و در تلاش است از آلام مردم نیازمند و محروم متأثر از سیل، زلزله و خشکسالی بکاهد.

همچنین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز در مورد اعزام این کاروان کمک‌های بشردوستانه گفت: جمعیت هلال احمر با همکاری یک مجموعه خیریه توانست ۳۶۰۰ بسته کمک‌های معیشتی به ارزش ۴ میلیارد ریال را برای خانواده‌های سیل زده در جنوب و جنوب شرقی کشور تهیه کند.

وحید سلیمی افزود: این خیریه در ماه‌های گذشته نیز اقلامی را تهیه و برای مردم محروم در جنوب‌شرقی کشور در اختیار سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر قرار داده است که توزیع آنها کمک خوبی برای خانوارهای مناطق کم برخوردار بود.

سلیمی یادآوری کرد: سازمان داوطلبان تا کنون بیش از ۱۶ میلیارد تومان کمک در قالب اقلام زیستی به خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل در جنوب ایران کمک کرده است.

رئیس سازمان داوطلبان گفت: ارزیابی امدادگران سازمان امداد و نجات هلال احمر از مناطق آسیب‌دیده به ما کمک می‌کند تا بدانیم که مردم آن مناطق چه نیازهایی دارند و کمک‌های بشردوستانه بر اساس اولویت نیازمندی آن‌ها فراهم می‌شود.