رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به «کینه‌توزی‌های نظام استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران و مقاومت ملت ایران در طول چهار دهه از عمر نظام» ابراز امیدواری کرد که «در سال جدید شاهد گشایش‌های اقتصادی و رفع تحریم‌ها در سایه عنایات حضرت ولی عصر (عج) و تدابیر مقام معظم رهبری باشیم».

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری، در دیدار نوروزی معاونان، مدیران، قضات و کارکنان دیوان عدالت اداری ضمن تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان، بر استفاده از همه ظرفیت‌های دیوان عدالت اداری در راستای سند تحول تاکید کرد.

وی با اشاره به «کینه‌توزی‌های نظام استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران و مقاومت ملت ایران در طول چهار دهه از عمر نظام» ابراز امیدواری کرد که «در سال جدید شاهد گشایش‌های اقتصادی و رفع تحریم‌ها در سایه عنایات حضرت ولی عصر (عج) و تدابیر مقام معظم رهبری باشیم».

رئیس دیوان عدالت اداری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به برخی از تاکیدات رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و خواستار تحقق این تاکیدات در محورهای پانزده‌گانه شد.

فراهم آوردن بستر لازم در جهت حمایت همه جانبه در جهت حل مشکلات قضات و کارمندان دستگاه قضایی از جمله تاکیدات رئیس دیوان بود و آن را در جهت اجرای کامل سند تحول بسیار موثر و تاثیرگذار نامید.

مظفری در ادامه به برخی از محورهای پانزده‌گانه مورد تاکید رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: کم کردن ورودی دستگاه قضایی، کاهش فرآیند دادرسی، نخبه‌گزینی و اتقان آرا از جمله مباحث مهم در سال جاری است که بایستی با برنامه‌ریزی و مطالعه در جهت تحقق آن قدم برداشت.

وی اصلاح قوانین در اجرای سند تحول را در مجموعه دیوان عدالت اداری اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: لایحه تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری در مجلس مطرح است که در صورت تصویب آن بخش عمده‌ای از مشکلات و موانع در سند تحول قضایی رفع می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری اجرای به موقع احکام ارتباط تنگاتنگ با مردم و حضور مسئولین در مساجد و اماکن و شنیدن سخنان مردم را از دیگر برنامه‌های سال جاری قوه قضائیه عنوان کرد و خواستار توجه به مشکلات مردم و خدمت‌رسانی بی‌منت به ملت شریف ایران شد.