براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای تهران امروز یکشنبه در وضعیت خیلی ناسالم قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز،  کیفیت هوای تهران امروز یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 با شاخص 204 در وضعیت خیلی ناسالم قرار گرفت همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی 24 ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 153 در وضعیت ناسالم قرار داشته است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز یکشنبه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) با کاهش تندی باد کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم قرار خواهد گرفت که ناشی از ورود گردوخاک از نواحی غربی کشور و نیز افزایش ترافیک صبحگاهی است. با افزایش تدریجی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تا حدودی تسهیل خواهد شد] هرچند احتمال تداوم گسیل گردوخاک و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق وجود خواهد داشت. کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. تداوم این شرایط جوی تا صبح روز دوشنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱) همراه با آغاز تردد خودروها سبب برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد خواهد شد. افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، اگرچه با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات احتمال گسیل گردوخاک از مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. شایان ذکر است با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی دوشنبه بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.