فرمانده انظامی پایتخت با بیان اینکه ٢٠ قبصه سلاح جنگی و شکاری در این مرحله از طرح کشف و ضبط شد، گفت: ٩ شبه سلاح و ١٢٣٨ عدد انواع فشنگ جنگی، ۵۶ قبضه سلاح سرد و ١٠ هزار و ٣٨ لیتر مشروبات الکلی نیز کشف و توقیف شد. همچنین هفت دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به اراذل و اوباش نیز توقیف شده است.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در اجرای طرح اقتدار که پیش از ظهر امروز در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: مرحله دیگری از طرح برخورد با اراذل و اوباش و گردن‌کشان و مزاحمان نوامیس به صورت همزمان در فضای حقیقی و مجازی توسط پلیس امنیت عمومی و پلیس فتا به مرحله اجرا درآمد. این طرح‌ها در جهت انضباط جامعه و برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی برگزار می‌شود و اجرای آن با قوت ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش و مراکز ترویج دهنده فرهنگ غربی در دستورکار است گفت: در حوزه امنیت عمومی ۶٣ نفر از اراذل و اوباش سطح دار، عاملان تخریب و شرارت و نزاع دستگیر شدند. ٢٢ نفر از اراذل و اوباشی هم که اقدام به حمل سلاح غیر مجاز کرده بودند، دستگیر شدند.

وی ادامه داد: همچنین ٢٢ نفر از اراذلی که علاوه بر شرارت در حوزه مشروبات الکلی فعالیت داشتند و ۴٨ شرور که مواد مخدر و داروهای روانگردان می‌فروختند در مراکز قمار و فساد دستگیر شدند. در این مرحله از طرح ١٢٣ نفر از مزاحمان نوامیس نیز در خیابان‌ها و معابر عمومی شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی افزود:‌ جمعا ٢٧٨ نفر از اراذل و اوباش، فروشندگان سلاح سرد و گرم غیرمجاز، فروشندگان و نگه‌دارندگان مهمات، گردانندگان مراکز قمار و... در این مرحله از طرح اقتدار شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه ٢٠ قبصه سلاح جنگی و شکاری در این مرحله از طرح کشف و ضبط شد، گفت: ٩ شبه سلاح و ١٢٣٨ عدد انواع فشنگ جنگی، ۵۶ قبضه سلاح سرد و ١٠ هزار و ٣٨ لیتر مشروبات الکلی نیز کشف و توقیف شد. همچنین هفت دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به اراذل و اوباش نیز توقیف شده است.

رحیمی از توقیف هزار و ٢۵٣ دستگاه خودرو به دلیل دوردور، آلودگی صوتی، مزاحمت برای نوامیس و ... خبر داد و گفت:‌در این مرحله از طرح در مجموع ١٣٠ عملیات پلیسی علیه اراذل و اوباش به مرحله اجرا درآمده است.

وی اظهارکرد: ۴٩ واحد صنفی که مرتبط با تردد و محل پاتوق اراذل و اوباش و محلی برای شرارت بود نیز پلمب شد. من هشدار می‌دهم چنانچه اراذل و اوباش در واحدی صنفی حضور داشته و آنجا را تبدیل به پاتوق کنند، مسئولان این واحدها نیز مسئول بوده و واحد صنفی آن‌ها پلمب خواهد شد.