رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد: در بعداز ظهر سه شنبه و طی روز چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان همچنین در استان‌های همدان، مرکزی و قم وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: امروز (۲۴ خردادماه) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، مناطقی از دامنه‌های البرز واقع در استان‌های گیلان، شرق مازندران، گلستان، استان‌های واقع در نوار شرقی شامل خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، در ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان افزایش ابر، گاهی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. در نوار شرقی کشور خیزش گردوخاک نیز انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: امروز آسمان در مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور غبارآلود است. چهارشنبه (۲۵ خردادماه) نیز در مناطق ذکر شده رگبار پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: در بعداز ظهر سه شنبه و طی روز چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان همچنین در استان‌های همدان، مرکزی و قم وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

ضاییان با بیان اینکه پنج شنبه و جمعه (۲۶ و ۲۷ خردادماه) در غالب مناطق کشور هوای گرم و پایدار استقرار خواهد داشت، اظهارکرد: فقط در ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می دهد. شنبه (۲۸ خردادماه) نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از بعدازظهر چهارشنبه تا روز یکشنبه (۲۵ تا ۲۹ خردادماه) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان وبلوچستان، جنوب سمنان و شمال اصفهان وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد. روز شنبه در منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک و طوفان شن انتظار می‌رود. بعدازظهر چهارشنبه تا پنجشنبه در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر نیز وزش باد شدید گردوخاک رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان امروز مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۵ خردادماه) صاف، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲۶ خردادماه) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ خردادماه) اهواز با دمای ۴۷ و۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.