رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش کیفیت هوا در ۵ استان و بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر بارش پراکنده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور در شرق خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، غرب استان‌های یزد و اصفهان، جنوب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و دریا متلاطم خواهد بود.

وی افزود: چهارشنبه (۷ دی‌ماه) بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و در سایر مناطق ذکرشده شده بارش ادامه خواهد داشت و سامانه بارشی به‌تدریج با حرکت خود نوار شرقی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و از کشور خارج خواهد شد. در این روز علاوه بر خلیج فارس در دریای عمان نیز رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد و دریا متلاطم خواهد بود.

ضیاییان در ادامه گفت: پنج‌شنبه (۸ دی‌ماه) با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر بارش و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: جمعه (۹ دی‌ماه) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز غربی بارش پراکنده برف و باران و در گیلان و مازندران بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، شنبه (۱۰ دی‌ماه) در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه غرب دریای خزر مواج است و از امروز تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی به‌ویژه تهران، کرج، تبریز، ارومیه و اراک افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ دی‌ماه) نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، به‌تدریج کاهش ابر و افزایش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه (۸ دی‌ماه) صاف و در بعضی ساعات غبار محلی با حداقل دمای ۰ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۲ و ۲۴ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۸- و ۱۰- درجه سردترین مرکز استان کشور است.