سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به وضعیت جسمانی مناسب«پیروز» درباره محل استقرار او گفت: این گونه از آغاز فصل سرما در اتاقک‌های تعبیه شده در محوطه فضای باز سایت یوز حضور دارد.

به گزارش مرو نیوز، غلامرضا ابدالی درباره محل استقرار «پیروز» به علت سرمای هوا و بارش برف و باران اظهار کرد: از گذشته در محوطه فضای باز سایت یوز پردیسان آلونک‌های کوچکی برای گذراندن سرما در فصل زمستان برای حیوانات تعبیه شده‌ است. «پیروز» نیز با شروع فصل سرما شب‌ها در همین آلونک‌های مخصوص می‌خوابد.

وی درباره وضعیت جسمانی «پیروز» به علت برودت هوای سرد اظهارکرد: پیروز شرایط جسمانی خوبی دارد. از قبل به حضور در فضای باز عادت کرده بود اما اکنون نیز باید بتواند خود را با شرایط وفق دهد. پیروز با شروع فصل سرما خود به خود به سمت آلونک‌های تعبیه شده در سایت هدایت شد و مشکلی نیز ندارد.

 

سایت توران در برف چه می‌کند؟

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت سایت توران در سمنان - که محل نگهداری یوزپلنگ‌های در اسارت است-  در پی بارش‌های زمستانی گفت: یوزهای ما چند سالی است که در سایت توران در تمامی فصول حضور دارند. تجارب متفاوت در مراحل مختلف هر فصل را تجربه کرده‌اند و تدابیر لازم برای آن سایت نیز اندیشیده شده است‌. در این سایت نیز تاکنون مشکلی نداشته‌ایم.

 

جفت‌گیری دوباره «ایران» و «فیروز»

ابدالی در پایان در واکنش به خبر منتشر شده مبنی بر جفت‌گیری دوباره «ایران» و «فیروز» در این فصل اظهار کرد: باید بررسی‌های بیشتری را برای این موضوع انجام دهیم. در صورت نتیجه‌گیری اطلاع‌رسانی خواهیم کرد اما هنوز قطعیت این موضوع مشخص نشده است.