رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور، خیزش گردوخاک در چهار استان و افزایش دما در نیمه شمالی ایران خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: امروز (۶ اسفند) در برخی مناطق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال اصفهان و ارتفاعات واقع در قزوین، لرستان، همدان و شرق کرمانشاه بارش پراکنده باران و وزش باد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: یکشنبه (۷ اسفند) در برخی مناطق بوشهر، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، غرب یزد، جنوب خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی افرایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه (۸ اسفند) در کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و برخی مناطق بوشهر، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان جنوبی و جنوب اصفهان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: سه‌شنبه (۹ اسفند) در برخی مناطق کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان جنوبی، جنوب یزد، شمال هرمزگان و شرق فارس بارش رخ می‌دهد. طی این مدت بارش در ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود.

به گفته ضیاییان چهارشنبه (۱۰ اسفند) در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آرام حاکم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: امروز در شرق و جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد به نسبت شدید تا شدید و خیزش گردوخاک در برخی از این مناطق رخ می‌دهد.

ضیاییان ادامه داد: همچنین طی سه روز آینده دما در نیمه شمالی کشور به‌تدریج افرایش پیدا می‌کند.

وی افزود: امروز دریای خزر و مناطق مرکزی خلیج فارس همچنین یک‌شنبه و دوشنبه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ اسفند) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی از اوایل شب وزش باد ملایم با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و روز  دوشنبه (۸ اسفند) صاف در بعضی ساعات غبار محلی و در بعدازظهر وزش باد ملایم با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ اسفند) بندرعباس و اهواز با دمای ۲۸ و ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۴- و ۸- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.