معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: تعداد افراد مشمول طرح رتبه بندی یک میلیون نفر است که تاکنون احکام نیم میلیون نفر از فرهنگیان نهایی شده و بقیه نیز تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری موج، قاسم احمدی‌لاشکی در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: طرح رتبه بندی فرهنگیان کار بسیار سنگین و پیچیده‌ای به شمار می‌رود که اکنون با تلاش دست اندرکاران وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های دولتی و علوم پزشکی ۹۰ هزار نفر است فقط تعداد افرادی که از تاریخ شهریورماه ۱۴۰۰ در آموزش و پرورش بازنشسته شده اند، ۱۳۵ هزار نفر است و قابل مقایسه با دیگر دستگاه‌ها نیست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: تمام سعی ما بر این است حق هیچ شخصی ضایع نشود.

وی یادآور شد: کسانی که نسبت به احکام خود معترض هستند پس از ثبت اعتراض، درخواست آن‌ها در هیات ممیزی استان بررسی می‌شود و اگر مجدد معترض باشند، در هیات ممیزی کشور اعتراض آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته احمدی لاشکی یکی از هدف‌های سفر دوم رئیس جمهور، بررسی وعده‌های دور نخست سفر است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه سازه‌ای و فضای آموزشی بدون شک دچار چالش‌هایی هستیم و در این سفر امید می‌رود مصوبه‌های خوبی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف و ساماندهی نیرو‌ها فقط مربوط به استان بوشهر نمی‌شود، گفت: یکی از هدف‌های ما در این سفر بررسی مشکلات مراجعه کنندگان به ستاد ارتباطات مردمی است و چالش‌ها و مطالبات از سوی کارگروه‌های ویژه مورد ارزیابی و پی‌گیری قرار می‌گیرند.

احمدی لاشکی با اشاره به حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش همزمان با سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: امید می‌رود در این سفر دستاوردی مثبت برای مردم و فرهنگیان این استان رقم بخورد.

وی یادآورشد: بوشهر به عنوان مهد تمدن علم و ادب قلمداد می‌شود و مدرسه سعادت با یک پیشینه بسیار عالی و قدیمی از جمله نخستین مدرسه‌های کشور به شمار می‌رود.