مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: هیچ دانش‌آموزی در هنرستان شهریار نمکی و یا مدارس دیگر سنندج مسموم نشده است.

به گزارش مرور نیوز، هاشم ناظمی‌جلال با بیان اینکه هیچ دانش‌آموز کردستانی بر اثر مسمومیت در مدارس به بیمارستان مراجعه نکرده یا بستری نشده است، اظهار داشت: موضوع هنرستان شهریار نمکی سنندج نیز ربطی به مسمومیت نداشت.

وی درباره جریان مراجعه هنرجویان هنرستان شهید نمکی سنندج به بیمارستان توضیح داد: دهم اسفندماه در جریان آموزش کارگاهی دانش‌آموزان رشته مکانیک هنرستان شهید نمکی ناحیه یک سنندج، بر اثر تصاعد بخار ناشی از باتری خودرو، باتری منفجر شده و 5 نفر از دانش‌آموزان دچار ناراحتی سینه درد و ریه شده و بلافاصله جهت مداوا به بیمارستان توحید سنندج منتقل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه دانش‌آموزان رشته فنی در کارگاه و آزمایشگاه فعالیت و برنامه‌های خود را انجام می‌دهند، افزود: روز گذشته با مداوای صورت گرفته در بیمارستان، 2 نفر از این دانش‌آموزان با فاصله کوتاهی پس از مراجعه ترخیص و 3 نفر دیگر جهت بررسی‌های بیشتر تحت نظر پزشکان هستند.

وی با بیان اینکه مطابق اعلام مسئولان بیمارستان، حال عمومی دانش‌آموزان تحت نظر نیز مساعد بوده و امروز ترخیص می‌شوند، گفت: از ابتدای این اتفاق سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج و دیگر همکاران آن ناحیه، با حضور در بیمارستان موضوع را پیگیری کردند.

ناظمی‌جلال هر گونه مسمومیت دانش‌آموزان در سنندج را تکذیب کرد و بیان داشت: این موضوع اصلا ربطی به مسمومیتی که در مدارس استان‌های دیگر کشور اتفاق افتاده، ندارد؛ انتظار می‌رود شهروندان هر گونه اخبار را از طریق رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.