رئیس قوه قضائیه که در صدر یک هیئت عالی قضائی وارد استان اصفهان شده است، در فرودگاه این شهر گفت‌: تا پایان تابستان آینده به‌مقدار ضرورت کارمند و قاضی به مراکز قضائی استان اصفهان تزریق می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دقایقی پیش در هجدهمین سفر استانی خود و‌ در صدر یک هیئت عالی قضائی وارد استان اصفهان شد.

دیدار با تولیدکنندگان و صنعتگران، دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان اصفهان، حضور در جلسه شورای اداری و همچنین بررسی مشکلات قضائی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان است.

سایر مسئولان عالی قضائی که در سفر به استان اصفهان رئیس عدلیه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان خواهند رفت تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضائی و سایر مشکلات آنها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

 

تشریح برنامه‌های سفر هیئت عالی قضائی به استان اصفهان

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بدو ورود طی سخنانی در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اظهار کرد: خداوند را سپاسگزاریم که در آستانه میلاد باسعادت حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) به استان اصفهان سفر کرده‌ایم که در ایام دفاع مقدس، فقط در یک روز 300 شهید گلگون‌کفن در آن تشییع شده است.

وی بیان داشت: امیدواریم در جریان این سفر بتوانیم قدم‌هایی در راستای رفع مشکلات استان اصفهان از لحاظ حقوقی و قضائی برداریم و به مردم متدین و انقلابی و شهیدپرور این استان خدمت کنیم.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: استان اصفهان دارای 22 دادگستری و 13 بخش قضائی است که این مراکز و مراجع قضائی دارای مشکلات و کمبودهایی از لحاظ کادر قضائی و اداری هستند؛ بر مبنای تدابیر اتخاذشده و تمهیدات صورت‌گرفته تا شهریور و مهر سال آتی، نه در حد نیاز اما به‌مقدار ضرورت کارمند و قاضی به مراکز و مراجع قضائی استان اصفهان تزریق خواهیم کرد.

رئیس قوه قضائیه افزود: همچنین در استان اصفهان مسائل و مشکلاتی از لحاظ داخل شهر بودن زندان‌ها وجود دارد که تلاش خواهیم کرد اقداماتی را در راستای جابه‌جایی آنها انجام دهیم.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: این‌چنین به‌نظر می‌رسد که استان اصفهان در زمره استان‌های برخوردار کشور است اما آن‌گونه که شایسته مردم اصفهان است، هنوز نتوانسته‌ایم به این مردم متدین و انقلابی و شهیدپرور خدمت کنیم.

رئیس عدلیه با اشاره به اعزام هیئت‌های قضائی به شهرستا‌ن‌ها و مناطق مختلف استان اصفهان و‌ دیدارهای مردمی چهره‌به‌چهره و بدون واسطه مقامات قضائی، ابراز کرد: در جریان سفر امروز، تلاش خواهیم کرد در راستای رفع آن مقدار از مسائل و مشکلات استان اصفهان که مستقیماً مربوط به قوه قضائیه می‌شود، گام برداریم و‌ سایر مسائل و مشکلات این استان را نیز به قوای دیگر منتقل و‌ در تعامل با آنها در جهت رفع این قبیل از مسائل و مشکلات اقدام کنیم.

شایان ذکر است «نازنین‌زهرا و علی مرادی» فرزندان شهید مدافع حرم «حمیدرضا مرادی» در بدو ورود حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان اصفهان، به‌نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا و عموم مردم این استان، مقدم رئیس قوه قضائیه به دیار نصف‌جهان را گرامی داشتند.

 

ادای احترام رئیس قوه قضائیه به مقام شامخ یکی از شهدا

رئیس قوه قضائیه در جریان هجدهمین سفر استانی خود با حضور بر مزار یکی از شهدای گمنام خاکسپاری‌شده در استان اصفهان، به مقام شامخ این شهید و تمامی شهدای گلگون‌کفن ایران اسلامی ادای احترام کرد.