سخنگوی فراجا از بازداشت ۱۱۰ نفر در ارتباط با موضوعات رخ داده اخیر در مدارس خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس برخی از استان‌های کشور گفـت:‌ در ایام اخیر و در پی نگرانی‌های فراوان خانواده‌ها، پلیس با ایجاد بیش ازچهارهزار گشت‌ سواره و پیاده به صورت  محسوس و نامحسوس به طور روزانه مدارس کشور را در رصد اطلاعاتی و پایش عملیاتی قرار داد.

وی با بیان اینکه در طی این روزها بیش از ۱۱۰ نفر از خاطیان توسط سازمان اطلاعات فراجا شناسایی و دستگیر شدند، اظهارکرد:‌ شماری از مسمومیت‌ها، واقعی و بخش عمده دیگر متاثر از عوامل روان شناختیِ مبتنی بر ترس و سرایتِ روانی بوده است.

سخنگوی فراجا ادامه داد: هیجان‌طلبی دانش آموزان و استفاده از بمبک‌های بدبو و موارد مشابه نیز از عوامل اصلی این رخداد است که در این راستا حدود ۹ هزار بمبک بدبو جمع آوری و از فروش آن جلوگیری به عمل آمد و تعدادی از واردکنندگان عمده که این مواد را از طریق کشورهای همجوار وارد کرده بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: بعد از استفاده بمبک های بدبو در مدارس، جلوی ورود آنها  به کشور گرفته شد و دو نفر نیز که در حال وارد کردن انبوه این مواد از کشورهای همجوار به صورت قاچاق بودند، با حکم قضائی بازداشت شدند.

منتظرالمهدی تصریح کرد: به والدین گرامی و دانش آموزان و معلمان گرانقدر سرزمین‌مان به جهت تامین امنیت عزیزان‌مان در مدارس، اطمینان خاطر می‌دهیم که پرونده این پدیده شوم به‌زودی بسته خواهد شد و کماکان پلیس در کنار آنان است.