مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: این استان امسال میزبان یک میلیون و ۴۳۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی بود که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منطقه بازدید کردند.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا جلالزایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در مبادی شهرها راهنمایان گردشگری حضور فعالی دارند تا مسافران و گردشگران نوروزی را راهنمایی کنند، افزود: طبق آمارها از ۲۰ اسفندماه تا سوم فروردین‌ ماه یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر به سیستان و بلوچستان سفر کردند.

وی بیان کرد: از میان محوطه‌های گردشگری و باستانی شهرستان چابهار و سواحل مکران و پس از آن منطقه سیستان «چاه نیمه‌ها» پذیرای بیشترین گردشگر نوروزی بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون آیین استقبال از مسافران نوروزی در محل جاذبه‌های طبیعی و بکر گردشگری استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: برای استقبال از مسافران نوروزی با برپایی سیاه‌چادرها طبخ غذاهای محلی در دستور کار قرار گرفت تا ورود گردشگران نوروزی با غذاها محلی عجین شود.

جلالزایی تصریح کرد: همچنین در مکان های استقبال از مسافران نوروزی آئین های سنتی، فرهنگ و رسوم و موسیقی محلی به نمایش گذاشته شد.