رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش محسوس دما و افزایش بارش‌ها در اکثر نقاط کشور طی ۳ روز آتی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیائیان با اشاره به اینکه امروز (۱۰ فروردین) در برخی مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: روز جمعه (۱۱ فروردین) با فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد، رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روز شنبه (۱۲ فرودرین) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه و ارتفاعات البرز و برخی مناطق واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش رخ می‌دهد. شنبه در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق و ارتفاعات البرز و یکشنبه ( ۱۳ فروردین) در برخی مناطق شمال شرق و شمال غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او تاکید کرد: لازم به ذکر است طی روزهای جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین) بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات و برخی مناطق واقع در شمال غرب کشور به صورت برف خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: روزهای جمعه و شنبه ( ۱۱ و ۱۲ فروردین) در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه و در شمال غرب، غرب دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق مرکزی کشور دما بین ۵ تا ۹ درجه و شنبه و یکشنبه (۱۲ و ۱۳ فروردین) در شمال شرق و شرق کشور دما تا ۹ درجه کاهش می‌یابد. همچنین از یکشنبه (۱۳ فروردین) در نیمه غربی و از دوشنبه ( ۱۴ فروردین) در نیمه شرقی کشور دما افزایش می‌یابد.

وی افزود: امروز ( پنجشنبه ۱۰ فروردین) در شمال غرب و غرب، جمعه (۱۱فروردین) در شمال غرب، غرب، مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شنبه (۱۲ فروردین) در نیمه شرقی مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه (۱۳ فروردین) در شرق، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از بعد از ظهر پنجشنبه ( امروز ۱۰ فروردین) تا شنبه ( ۱۲ فروردین) دریای خزر، از اواخر وقت جمعه (۱۱ فروردین) تا دوشنبه (۱۴ فروردین) خلیج فارس و از بعد از ظهر شنبه (۱۲ فروردین) تا دوشنبه ( ۱۴ فروردین) تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

او درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ فروردین) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعتها بارش باران با احتمال رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد گاهی شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و در روز شنبه(۱۲ فروردین) قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و کاهش محسوس دما و گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

او در خاتمه تاکید کرد: طی امروز و فردا ( ۱۰ و ۱۱ فروردین) شهرکرد با دمای ۲- و ۱- درجه سانتی‌گراد سردترین و بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.