رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت:‌گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور حاکی از آن است که در حال حاضر تردد در تمامی محورهای مواصلاتی به شکل روان در جریان است و هیچ مشکل وگره ترافیکی در راه‌های کشور وجود ندارد. تنها در آزادراه قزوین - کرج حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک ترافیک پرحجم و نیمه سنگین گزارش شده است.

وی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت:‌ هیچگونه مداخله و پدیده جوی در حال حاضر در جاده‌ها گزارش نشده است. اما با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در مورد ورود سامانه بارشی به کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، لازم است که رانندگانی که در حین رانندگی با شرایط بارانی مواجه می‌شوند، حتما با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب رانندگی کنند.

شیرانی از  کاهش هشت دهم درصدی تردد در جاده‌های کشور در شبانه‌روز گذشته نسبت به روز قبل خبر داد و گفت:‌ ساعت اوج تردد در جاده‌های کشور نیز بین ساعات 17 تا 18 بوده است. همچنین در این مدت بیشترین تردد نیز از آزادراه تهران - کرج، آزادراه کرج - تهران، آزادراه کرج - قزوین، آزادراه قزوین - کرج و  آزادراه ساوه - تهران انجام شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا همچنین درباره محورهای دارای انسداد یا محدودیت تردد نیز گفت:‌ محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. محورهای لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سی سخت – پادنا، هشتگرد – طالقان و گنجنامه – تویسرکان نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

وی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.