رئیس کمیته امداد از ثبت نام ۱۷۰ هزار حامی جدید طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری در بازدید از ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی و اکرام ایتام در کمیته امداد، با تبریک عید سعید فطر و تقدیر از همراهی خیران و مردم نیکوکار در پویش‌های ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه مبارک تا شب گذشته ۱۷۰ هزار حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه ۴۳۰ هزار فرزند یتیم و محسنین تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: تا پیش از ماه رمضان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، حمایت از این فرزندان را تعهد کرده بودند که این تعداد در حال حاضر به … رسیده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره فعالیت ۳ هزار پایگاه در طول ماه مبارک رمضان برای ثبت نام حامیان، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲۰ هزار نفر با ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ آمادگی خود را برای حمایت از فرزندان یتیم اعلام کرده‌اند که فرآیند ثبت نام از این حامیان در دست انجام است.

بختیاری ادامه داد: استقبال مردم نیکوکار از طرح اکرام ایتام و محسنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی با قدردانی از همراهی رسانه ملی با پوش اکرام ایتام در ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: صدا و سیما در موضوع حمایت از ایتام سنگ تمام گذاشت و باید با اخلاص در عمل و تلاش جهادی، شاکر این حضور گسترده مردمی باشیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به هزاران آیه و حدیث در خصوص رسیدگی به ایتام، گفت: امیدواریم با یک نگاه تحولی و همراهی صدا و سیما، شاهد خشکاندن ریشه فقر مطلق در یک بازه زمانی کوتاه مدت باشیم.

بختیاری از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی «صندوق آتیه‌ساز ایتام» خبر داد و تصریح کرد: این موضوع در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است با بتوانیم فرزندان یتیم را تا رسیدن به توانمندی، یاری کنیم و آینده آنان را تضمین کنیم.

وی بر اهمیت نگهداری از حضور حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین تاکید کرد و ادامه داد: استمرار در کار، شرط موفقیت در حمایت از ایتام است.

رئیس کمیته امداد خواستار تسریع در توزیع زکات فطره شد و گفت: مبالغ جمع‌آوری شده زکات فطره باید در سریع‌ترین زمان ممکن میان خانواده‌های نیازمند که از قبل شناسایی شده‌اند، توزیع شود.