مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: ایستگاه علامه جعفری روز شنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ افتتاح و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش مرور نیوز، محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به افتتاحیه‌های شبکه مترو تهران در سال ۱۴۰۲ گفت: به دنبال انجام موفقیت‌آمیز تست گرم نخستین بخش از مسیر تونلی پروژه توسعه غربی خط ۴ به طول ۱۴۰۰ متر، اولین افتتاحیه شبکه مترو پایتخت در سال جدید به آغاز بهره‌برداری از ایستگاه علامه جعفری در بخش توسعه غربی خط ۴ مربوط می‌شود؛ این ایستگاه در واقع نخستین ایستگاه از پروژه توسعه غربی خط مذکور به حساب آمده و در ادامه با اضافه شدن ۲ ایستگاه دیگر، طول خط ۴ از منتهی‌الیه غربی خود ۴۲۰۰ متر افزایش می‌یابد.

هرمزی در ادامه به عملیات عمرانی حجیم ساخت ایستگاه علامه جعفری اشاره کرد و افزود: اقدامات گسترده‌ای در زمینه خاکبرداری، آرماتوربندی، بتن‌ریزی و نازک کاری این ایستگاه صورت پذیرفته‌است تا یکی از ایستگاههای عمیق خط ۴ آماده افتتاح شود. پیش‌بینی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که ظرفیت مسافر پذیری خط ۴ مترو تهران با تکمیل بخش‌های توسعه شرقی و غربی آن طی سال‌های آینده، به میزان قابل توجهی افزایش یافته و حداقل ۳۰ درصد به جمع مسافران کنونی این خط افزوده شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در پایان گفت: اهمیت پروژه توسعه غربی خط ۴ مترو آنجا بیشتر عیان می‌شود که یادآور شویم ایستگاه‌های جدید این خط در دو ایستگاه با خطوط ۵ و ۶ مترو دارای ایستگاه تبادلی شده و همین امر باعث ارائه انتخاب‌های بیشتر و متنوع‌تر به مسافران ۳ خط مذکور می‌شود.

گفتنی است ایستگاه علامه جعفری روز شنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ افتتاح و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. این ایستگاه در خیابان پروانه شمالی، نبش بزرگراه علامه جعفری واقع شده است.