بیش از ۵۳۴ هزار داوطلب فردا در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی فردا هشتم اردیبهشت ماه به رقابت می پردازند.

به گزارش مرور نیوزا، مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون استخدامی رشته شغل آموزگار ابتدایی یا آموزگار ابتدایی و استثنایی امروز پنج شنبه هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ پایان می یابد.

داوطلبان شرکت در این آزمون، برای شرکت در جلسه امتحان باید به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای و یا اطلاعات ثبت‌نامی از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه کنند و بر اساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

تعداد ۵۳۴ هزار و ۴۰۴ داوطلب برای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۵۴ هزار و ۹۹۳ داوطلب زن و ۷۹ هزار و ۴۱۱ نفر مرد هستند.

این آزمون صبح روز فردا جمعه ۸ اردیبهشت ماه در ۳۸۶ حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و در ۲۳۲ شهرستان در سراسر کشور برگزار خواهد شد که البته ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان محل اقامت فعلی آنها می‌باشد.

پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به آموزش و پرورش حداکثر سه برابر ظرفیت در سقف ظرفیت پذیرش و بر اساس اولویت انتخابی حداکثر دو کد شغل محل در مقایسه با سایر داوطلبان و با رعایت سهمیه قانونی داوطلب به تعداد یک برابر ظرفیت صورت خواهد گرفت و پذیرفته شدگان مکلفند جهت پیگیری ادامه فرآیند استخدام و گذراندن دوره مهارت آموزی به اداره کل آموزش و پرورش استان محل خدمت و همچنین دانشگاه فرهنگیان مراجعه کنند، عدم مراجعه در مهلت تعیین شده به منزله انصراف از استخدام در آموزش و پرورش است.