رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، آخرین وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آتی را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آتی، گفت: امروز پنجشنبه، ۱۴ اردیبهشت ماه در خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، نیمه شمالی خراسان رضوی و شمال و شرق سمنان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، نیمه شمالی خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی رگبار پراکنده گاهی رعد و برق رخ می‌دهد.

وی افزود: جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه نیز در خراسان رضوی و برخی مناطق خراسان شمالی و خراسان جنوبی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. همچنین شنبه  در برخی مناطق شمال غرب و یکشنبه در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان گفت: دوشنبه نیز در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در عین حال امروز در برخی مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق سمنان تهران، البرز، شمال مرکزی، قم، شمال و شرق اصفهان خوزستان و بوشهر، جمعه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق، یکشنبه در شمال غرب و غرب و دوشنبه در برخی مناطق غرب، شمال غرب و بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شرق سواحل دریای خزر در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می شود.

ضیاییان گفت: همچنین از جمعه تا یکشنبه در بیشتر مناطق کشور به ویژه مناطق واقع در نیمه شمالی کشور دما افزایش می‌یابد. همچنین امروز دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز و فردا خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی همچنین درباره وضعیت آب و هوایی تهران، گفت: امروز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت، آسمان تهران صاف و در بعضی ساعات همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۱ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. همچنین فردا جمعه ۱۵ اردیبهشت، صاف و گاهی همراه با افزایش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای هوا نیز ۱۷ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.