مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به امکان سیلابی شدن مسیل‌ها و رودهای این استان طی سه شنبه شب و روز چهارشنبه هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر و امکان سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد و گفت:‌ مردم پایتخت امشب و فردا از رودخانه ها فاصله بگیرند و کنار مسیل ها اتراق نکنند، چرا که طبق اعلام سازمان هواشناسی به علت تقویت سامانه بارشی همرفتی از سه شنبه شب ۱۹ اردیبهشت ماه تا اواخر وقت چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در استان تهران به ویژه در ارتفاعات شمال و شمال شرق استان تهران شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال بروز اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی نیز هشدار داد و گفت: توصیه اکید مدیریت بحران در زمان صدور هشدارها این است که مردم در صورت عدم ضرورت از تردد در جاده‌های کوهستانی به علت لغزندگی ناشی از بارش نزولات آسمانی بپرهیزند و در صورت حضور تجهیزات کافی به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی   در مدت مذکور شاهد وزش باد شدید خواهیم بود و اکیدا توصیه می‌شود کوهنوردان آماتور و حرفه ای در این زمان به دلیل احتمال ریزش سنگ از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

یزدی مهر در خصوص سامانه پیش بینی شده وزش باد شدید در استان‌ تهران نیز هشدار داد و افزود: شهروندان از قرار گرفتن زیر تابلوهای تبلیغاتی و درختان فرسوده اکیدا خودداری کنند چرا که در زمان وقوع باد شدید سقوط اجسام و اشیاء بسیار محتمل است، همچنین ضروری است که نسبت به سازه های موقت و قیم سازی نهال ها تمهیدات اندیشیده شود.