دفترچه سؤالات به همراه زمان پاسخ دهی به سؤالات ۵ گروه آزمایشی (ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان های خارجی) در نوبت دوم برگزاری کنکور اعلام شد.

به گزارش مرور نیوز، نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان فردا چهارشنبه و پس فردا پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی کنکور ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

بطورکلی یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که زنان ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب (۶۱ درصد) و مردان نیز ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب (۳۹ درصد) را تشکیل داده‌اند.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دو دفترچه پرسشنامه دارند، دفترچه اول ریاضی شامل ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه وقت برای پاسخگوی و دفترچه دوم شامل سؤالات شیمی و فیزیک شامل ۳۵ سوال و ۴۵ دقیقه وقت برای پاسخگویی، شیمی ۳۰ سؤال و ۴۵ دقیقه و در مجموع داوطلبان باید به ۱۰۵ سوال در ۱۴۵ دقیقه پاسخ دهند.

پرسشنامه داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی یک دفترچه زیست شناسی شامل ۴۵ سوال و ۴۵ دقیقه دفترچه دوم سؤالات فیزیک شامل ۴۰ سؤال با ۴۰ دقیقه وقت و سؤالات شیمی شامل ۳۵ سؤال و ۳۵ دقیقه وقت، دفترچه سوم شامل سؤالات ریاضی با ۴۰ سؤال و زمین شناسی با ۱۵ سؤال است.

این داوطلبان هم در مجموع باید به ۱۵۵ سؤال در ۱۸۰ دقیقه  پاسخ دهند. داوطلبان آزمون بهیاری هم یک دفترچه دیگر پرسشنامه دارند که دارای ۳۰ سؤال است و باید در ۲۰ دقیقه پاسخ دهند.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی دو دفترچه دارند، دفترچه یک شامل سؤالات ریاضی ۲۰ سؤال و ۳۰ دقیقه و سؤالات زبان و ادبیات فارسی ۳۰ سؤال و ۳۰ دقیقه و سؤالات علوم اجتماعی و روانشناسی ۳۰ سوال و ۲۵ دقیقه برای پاسخگویی است.

همچنین دفترچه دوم شامل سؤالات زبان عربی ۲۰ سوال و ۲۰ دقیقه، سؤالات تاریخ و جغرافیا ۲۵ سوال و ۲۰ دقیقه و سؤالات فلسفه و منطق ۲۹ سوال و ۲۰ دقیقه، سؤالات اقتصاد شامل ۱۵ سؤال و ۱۵ دقیقه است. این داوطلبان در مجموع ۱۶۰ سؤال دارند که باید در ۱۶۰ دقیقه به آن پاسخ دهند.

داوطلبان در گروه آزمایشی زبان های خارجی یک دفترچه با یک پاسخنامه مجزا دارند که شامل آزمون اختصاصی زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی روسی و ایتالیایی است. این دفترچه ۷۰ سؤال دارد و داوطلبان باید در ۱۰۵ دقیقه به آن پاسخ دهند.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز یک دفترچه اختصاصی با پاسخنامه مجزا دارند، این دفترچه شامل سؤالات درک عمومی هنر ۵۰ سوال با ۵۰ دقیقه زمان، سؤالات درک عمومی ریاضی و فیزیک با ۳۰ سوال و ۴۰ دقیقه، سؤالات خلاقیت تصویری و تجسمی با ۲۰ سوال و ۲۵ دقیقه است و این داوطلبان در مجموع ۱۰۰ سوال و ۱۱۵ دقیقه وقت دارند.

داوطلبانی که در گروه آزمایشی هنر در برخی رشته ها مانند نقاشی، مجسمه سازی و غیره شرکت کرده اند تا ۱۹ تیر با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش برای شرکت در آزمون عملی ثبت نام کنند، آنها می توانند حداکثر در دو رشته نام نویسی کنند.

کنکور گروه آزمایشی ریاضی و انسانی در صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیر برگزار می‌شود و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز در عصر روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه به رقابت می‌پردازند. همچنین داوطلبان دو گروه آزمایشی تجربی و زبان نیز روز ۱۵ تیر ماه آزمون خود را برگزار می‌کنند به این ترتیب که داوطلبان گروه آزمایشی تجربی صبح و داوطلبان گروه آزمایشی زبان نیز در عصر پنجشنبه به رقابت خواهند پرداخت.

انتخاب رشته پذیرفته شدگان اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اواخر مرداد انجام می‌گیرد و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیز نیمه دوم شهریور امسال اعلام می‌شود.