وزیر علوم گفت: تمام تلاشمان را کرده ایم تا آزمون سراسری در یک فضای امن همراه با آرامش برگزار شود.

به گزارش مرور نیوز ، محمد علی زلفی گل گفت: در هنگام برگزاری کنکور اینترنت قطع نشده است  و تمام تلاشمان را کرده ایم تا آزمون سراسری در یک فضای امن همراه با آرامش برگزار شود و فرزندانمان در چنین فضایی به رقابت علمی بپردازند.

به گفته وی یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر در آزمون سراسری ثبت نام کرده اند،  این آزمون در ۴۱۷ شهرستان و ۱۳ کشور برگزار خواهد شد.

او افزود: در آزمون پیش رو ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب شرکت کننده زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر مرد هستند. ۶۱ درصد از شرکت کنندگان زن و ۳۹ درصد نیز آقا هستند و گروه علوم تجربی بیشترین شرکت کننده را خواهد داشت.

او بیان کرد: در آزمون صبح امروز در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۸۵۰۳۵ نفر و در گروه آزمایشی زبان ۹۲ هزار و ۲۹۷  نفر ثبت نام کرده اند.

زلفی گل تاکید کرد: کنکور سراسری از دیروز در کمال امنیت در حال برگزاری است. تمام امکانات مهیا شده تا فرزندان در کمال آسایش به رقابت بپردازند.

او افزود: طرح کلان ملی برای  برگزاری الکترونیکی آزمون در شورای علوم با حضور رئیس جمهور  طرح و مصوب شده است. لازم است شرکت‎های  دانش بنیان برنامه ریزی کرده و امکانات لازم را فراهم کنند. در مرحله اول برای تعداد محدودی این کار انجام می  شود و پس از رفع نواقص در سطح گسترده انجام شود.

او افزود: با این کار، سرعت تصحیح افزایش و مصرف کاغذ بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

زلفی گل ادامه داد: با برگزاری آزمون الکترونیکی از هدر رفت منابع جلوگیری و از ظرفیت هوش مصنوعی استفاده خواهد شد. برنامه سنجش این است که سال آینده یک آزمون را با تعداد جمعیت کم به صورت الکترونیکی برگزار کند.