شهردار تهران با اشاره به اینکه تعداد ساختمان‌های پرخطر تهران ۱۲۹ ساختمان بود،‌ گفت: با اقداماتی که در قالب ایمن‌سازی ساختمان‌ها انجام گرفت این عدد به ۷۵ ساختمان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا زاکانی در آیین بهره‌برداری از دو ایستگاه آتش‌نشانی 135 و 138 (بانوان آتش‌نشان) که عصر امروز با حضور حسین نظری؛ معاون خدمات شهری شهرداری تهران و محمدامین سالاری‌پور؛ شهردار منطقه 16، در قالب نودوهشتمین پویش امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: امروز دو ایستگاه آتش‌نشانی راه‌اندازی می‌شود که یک ایستگاه متعلق به ایستگاه اختصاصی بانوان آتش‌نشان است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه 16 گفت: در این منطقه نزدیک به 80 درصد انبارهای تهران وجود دارد که این مسئله هم برکاتی را دارد هم خطراتی که باید به این موارد توجه شود.

شهردار تهران با اشاره به احداث نخستین احداث بانوان آتش‌نشان (ایستگاه 138) اظهار کرد: بنا داریم یک چرخه جدید خدمت در شهر تهران فراهم کنیم.

زاکانی با اشاره به اینکه 138 ایستگاه آتش‌نشانی و 5300 آتش‌نشان در شهر تهران فعال هستند، تصریح کرد: در کنار این تعداد 60 هزار نیروی مردمی و آموزش‌دیده نیز فعال هستند و تلاش‌هایی برای آموزش مردم انجام داده‌اند که طبق آمار انجام شده توسط مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی طی 11 ماه گذشته 900 هزار نفر از شهروندان در این آموزش‌ها شرکت کردند و هدف‌گذاری سازمان آتش‌نشانی تا پایان سال آموزش یک میلیون نفر از شهروندان است.

وی به کاهش آمار ساختمان‌های ناایمن و پرخطر در شهر تهران اشاره کرد و افزود: تا پیش از این تعداد ساختمان‌های پرخطر تهران 129 ساختمان بود که با اقداماتی که در قالب ایمن‌سازی ساختمان‌ها انجام گرفته است تعداد آنها به 75 ساختمان کاهش پیدا کرده است.

شهردار تهران با اشاره به حضور نیروهای آتش‌نشان در آتش‌سوزی بیمارستان گاندی تصریح کرد: این عملیات یک نمونه جدی بیان عظمت و بزرگی آتش‌نشانان بود و شاهد بودیم بدون تلفات توانستند حادثه‌دیدگان را در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل بکنند.

وی ادامه داد: در حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی علاوه بر حضور نیروهای آتش‌نشان شاهد حضور سایر دستگاه ها بودیم که می‌توان به حضور اروژانس اشاره کرد.

زاکانی افزود: واقع امر این است که برخی‌ها تلاش می‌کنند که شهر را ناایمن جلوه بدهند و خاستگاه آنها غیرانسانی است و عامدانه علاقه‌مند هستند نظام را متهم به ناکارآمدی کنند و مردم را در معرض خطر قرار بدهند. به طوریکه در حادثه بیمارستان گاندی آنها چه آرزوهایی نداشتند و بنا داشتند از این حادثه سوء استفاده کنند و رسانه‌های بیگانه نیز بسیج شده بودند تا این اتفاق را رقم و آن را به تصویر بکشانند که حضور به موقع آتش‌نشانان سبب ناکامی دشمنان شد.