مدیر بنیاد ICDL وزارت آموزش‌ و پرورش با تأکید بر اینکه آموزش معلمان مهم‌ترین رکن در بحث هوشمندسازی مدارس است، گفت: معلمان می‌توانند با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دانش‌آموزان را ازلحاظ سوادی ارتقا دهند.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا سلطانی‌فرد صبح امروز در گردهمایی مدیران آموزش‌ و پرورش شهرهای اوز، جویم، بیرم و لارستان که با موضوع هوشمندسازی مدارس برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر آگاهی از فناوری اطلاعات به‌عنوان یک سواد شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد ICDL در سازمان پژوهش‌های وزارت آموزش‌ و پرورش برای ارتقای سواد فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند، افزود: گواهینامه این بنیاد دارای اعتبارنامه بین‌المللی بوده که در 350 کشور دارای ارزش و استاندارد یکسان است.

مدیر بنیاد ICDL وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه هر یک از کارمندان دولت موفق به اخذ این گواهینامه شوند می‌توانند از مزایای آموزش ضمن‌خدمت استفاده کنند، تصریح کرد: در سال جاری در 11 استان کشور 60 ساعت از 600 ساعت کلاس‌های آموزش سوادآموزی به کارگاه‌های آموزش دیجیتال اختصاص دارد.

این مسوول به فعالیت بیش از 250 مرکز خصوصی آموزش ICDL در شهرهای مختلف کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث هوشمندسازی مدارس، آموزش معلمان مهم‌ترین رکن است.

وی با تأکید بر استفاده مفید و مؤثر از شبکه‌های اجتماعی، ادامه داد: فرهنگیان می‌توانند با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دانش‌آموزان را ازلحاظ سوادی ارتقا دهند و در برابر مضرات آن با آگاه‌سازی ایمن کنند.