قرارداد اجرای طرح "مطالعه سیستماتیک و متاآنالیز پیشگیری سرطان پستان از طریق تکنولوژی" بین جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مرکز تحقیقات سرطان منعقد شد.

به گزارش مرور نیوز، سمیه جهانشیری، معاون آموزشی و پژوهشی، جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی شهید بهشتی از اجرای طرح مشترک بین جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مرکز تحقیقات سرطان خبر داد.

جهانشیری تاکید کرد: با توجه به اینکه سرطان پستان شایع‌ترین نوع سرطان و پنجمین عامل اصلی مرگ و میر در بین زنان ایرانی است و نرخ سرطان پستان در ایران به ازای هر 100 هزار نفر 25 نفر است این طرح با هدف شناسایی و سنجش اثربخشی استفاده از تکنولوژی‌های نوین(وب سایت، تلفن همراه، رسانه‌های اجتماعی و غیره) در پیشگیری از سرطان پستان انجام می‌شود و نتایج این طرح قطعا در ارتقا سلامت جامعه مؤثر خواهد بود.

از این‌رو با اجرای "مطالعه سیستماتیک و متاآنالیز پیشگیری سرطان پستان از طریق تکنولوژی"، گام مهمی در رسیدن به این هدف برداشته خواهد شد. این طرح به مدت 5 ماه با همکاری مشترک بین جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و مرکز تحقیقات سرطان به انجام خواهد رسید.